خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 18:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کوهکن به خانه ملت خبر داد

پیگیری عدم انعکاس تصویب نامه‌های دولت از سوی هیات رئیسه مجلس

**عضو هیات رئیسه مجلس گفت: عدم ارائه آیین‌نامه‌ها از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس، از سوی هیات رئیسه مجلس پیگیری می‌شود.

"محسن کوهکن" نماینده لنجان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار خانه ملت با اشاره به اظهارات سیدشهاب الدین صدر نائب رئیس دوم مجلس در صحن علنی امروز مجلس مبنی بر اینکه رئیس جمهور برخلاف اصل 138 قانون اساسی، آیین نامه های مصوب دستگاههای اجرایی را به رئیس مجلس ارائه نمی کند، گفت: در هیات رئیسه مجلس کمیته ای مرکب از اینجانب، صدر و دهقان تشکیل و وظیفه اش پیگیری اینگونه مسائل است و ما از سوی هیات رئیسه این موضوع را پیگیری و دوستانه آن را حل خواهیم کرد.

وی افزود: طبق قانون کلیه بخشنامه ها و آئین نامه هایی که دولت مصوب می کند نباید مغایرتی با قوانین موضوعه مجلس داشته باشد که مرجع تشخیص این امر علاوه بر تک تک شهروندان، هیات تطبیق مصوبات مجلس است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر هیات تطبیق مصوبات مجلس آئین نامه ای از دولت را خلاف مصوبه مجلس تشخیص دهد این مغایرت قانون با امضا رئیس مجلس برای رئیس جمهور فرستاده خواهد شد.

کوهکن گفت: همچنین هر شهروندی این حق را دارد که اگر آئین نامه ای از دولت را خلاف قانون تشخیص داد از دیوان عدالت اداری درخواست ابطال آن را می تواند داشته باشد و دیوان نیز موظف به رسیدگی این موضوع است.

  • کد خبر : 21273
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار