خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 15:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نکونام در نشست خبری -4

پنج هزار پرونده روی میز کمیسیون اصل نود

**نکونام رئیس کمیسیون اصل نود امروز طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح مهمترین اقدامات کمیسیون اصل نود به سوالات آنان نیز پاسخ گفت.

"محمد جواد نکونام" رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز در یک نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های مختلف کشور در محل این کمیسیون برگزار می شد، ضمن تشریح اهداف و فعالیت های این کمیسیون بعد از انتخاب وی به عنوان رییس، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت.

نکونام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بازپس گیری زمین هایی که به نام مدارس غیرانتفاعی گرفته شده اند و تغییر کاربری در آنها صورت گرفته است، گفت: با پیگیری های جدی این کمیسیون تغییر کاربری این زمین ها به طور کلی ممنوع شده است و حدود 30 درصدی از مجموع زمین هایی که اخذ شده بودند و طرح احداث مدارس در آنها اجرا نشده بود، دستور برگردانده شدن آنها صادر شده است و آنها هم که بنای برگشت آنها نیست به دستگاه های مربوطه از جمله قوه قضائیه معرفی شدند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که حدود 5هزار پرونده جاری در کمیسیون اصل نود در مورد شکایت از دستگاه های اجرایی وجود دارد، افزود: بالاترین شکایات موجود در کمیسیون اصل نود از سازمان منابع طبیعی است.

رئیس کمیسیون اصل نود در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد شکایت نادران از معاون اول رئیس جمهور در مورد فساد اقتصادی گفت: استعلام هایی از جاهای مختلف کرده ایم اما مباحث مربوط به مفاسد اقتصادی خصوصاً به صورت موردی و شخصی مربوط به دستگاه قضائی است و از آنجا که تا امروز دستگاه قضائی آقای رحیمی را احضار نکرده است می توان نتیجه گرفت که اتهام ایشان جدی نیست؛ چرا که اگر اتهامشان جدی بود دستگاه قضائی تا الان ایشان را احضار کرده بود.

هیچ توجیهی را برای عدم اجرای قانون قبول نمی کنیم

نکونام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سخنان رئیس جمهور در جمع اعضای کمیسیون اصل نود که از اجرای بعضی از قوانین اعلام امتناع کرده بود، گفت: طبیعی است که ما در مقام قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون قبول نمی کنیم، البته در ملاقات با مقام معظم رهبری ایشان رهنمودهایی دادند که می تواند شاخص های قانونگذاری باشد و آن هم این است که قوانینی تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی همچنین در مورد شکایت از نحوه خرید گندم و مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان نیز گفت: در مورد خرید گندم پرونده ای به ما اعلام نشده است، اما خبردار هستم که مجلس این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

  • کد خبر : 22651
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار