خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/07 - 10:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عبدالرضا ترابی خبر داد:

پروژه‌های ملی برای شهرستان گرمسار

**طرح‌های عمرانی بسیاری در شهرستان گرمسار در حال پیگیری هستند که گستره وسیعی از انواع پروژه‌های عمرانی را در بر می‌گیرند.

عبدالرضا ترابی نماینده شهرستان گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هفته نامه کویر سمنان با اشاره به این موضوع می‌گوید: طرح‌های عمرانی بسیاری هستند که در سفر دور اول هیأت دولت مصوب شده‌اند و در دستور کار قرار دارند. ضمن اینکه پروژه‌های گرمسار ملی هستند. تصفیه خانه آب گرمسار یکی از این پروژه هاست که 70 درصد از کار آن انجام شده است.  پروژه آبرسانی به ایوانکی از منطقه شریف‌آباد نیز در حال انجام است. پروژه شهر 50 هزار نفری ایوانکی نیز در حال انجام است که در نظر است تا آغاز نیمه دوم سال آینده 500 واحد مسکن مهر در آن شروع به ساخت شود.

اما یکی از پروژه‌های ملی این شهرستان که ترابی به آن اشاره می‌کند مربوط به اکتشاف نفت در پارک ملی گرمسار است که سازمان محیط زیست مانع از ادامه کار این اکتشاف شده است. یکی دیگر از پروژه‌های متوقف شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست مربوط به عبور جاده و خط آهن گرمسار به بادرود کاشان است که مطالعات آن به پایان رسیده بود.

در ادامه پروژه‌های راهسازی نیز می‌توان به راه گرمسار به قم اشاره کرد که تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد. جاده گرمسار به سیمین دشت نیز از کنار رودخانه هبله رود خواهد گذشت و عملیات اجرایی آن منتظر اعتبار 20 تا 30 میلیاردی است تا در مدت 5/2 تا 3 سال به پایان برسد. جاده گرمسار به قصر بهرام گور نیز از جمله پروژه‌هایی است که باید برای آن طراحی کرد تا اجرای آن آغاز شود.

ساخت بیمارستان 100 تختخوابی گرمسار نیز در حال انجام است. ساخت اسکلت ساختمان این بیمارستان به پایان رسیده است. با ساخته شدن این بیمارستان تعداد بیمارستان‌های گرمسار به 3 باب می‌رسد.

اما از دیگر مشکلات مردم که نماینده شهرستان گرمسار آن را فراگیر می‌داند مربوط به بیکاری و تورم است.

او می‌گوید: در کنار این موارد باید کم آبی برای کشاورزی را هم در نظر گرفت.

درخواست وی برای افزایش رشته‌های دانشگاهی به خصوص در رشته پزشکی دانشگاه آزاد نیز از دیگر مباحث پیگیری شده است که در صورت دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت مهرماه امسال در رشته دندانپزشکی دانشگاه گرمسار دانشجو پذیرفته خواهد شد.

  • کد خبر : 20397
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار