خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/17 - 10:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
افتخاری باانتقاد از اجرا نشدن مصوبه پذیرش دانشجویان فنی‌وحرفه‌‌ای

وظیفه دولت، اجرای قانون است

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اجرا نکردن "قانون پذیرش دانشجوی فنی‌وحرفه ای" از سوی دولت، تاکید کرد: قانون مجلس در جای در بسته‌ای تصویب نمی‌شود و موقع تصویب قانون نظر کارشناسان و حتی نماینده دولت هم منظور می‌شود.

"لاله افتخاری" با بیان اینکه دولت مجری قانون است، به خبرگزاری خانه ملت گفت: مقام معظم رهبری نیز در ملاقات اخیر با نمایندگان مجلس تاکید کردند دولت هر قانونی را که تصویب می شود اجرا کند و مجلس هم باید قانونی را به تصویب برساند که اجرای آن برای دولت میسر باشد.

وی افزود: مصوبات مجلس به همراه کار کارشناسی به تصویب می رسد و در صحن علنی مجلس هم افراد از طرف دولت هستند و نظر نماینده دولت هم منظور می شود و از طرف دیگر شورای نگهبان هم قانونی مثل پذیرش دانشجویان فنی و حرفه ای را از نظر شرعی و قانونی تایید کرده؛ بنابراین اجرا نشدن قانون مجلس، مورد پذیرش نیست.

مجلس 19 اردیبهشت وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد برای سال تحصیلی 90 - 89 نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداقل برابر با ظرفیت سال 88 -87 دوره روزانه اقدام کند، اما شورای عالی اداری یک ماه و نیم پس از این مصوبه مجلس، مصوبه ای جدید پیش روی فعالان و متقاضیان فنی و حرفه ای قرار داد که بر اساس آن حکم به توقف پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای در سال 89 صادر کرد.

دولت علت اجرا نکردن قانون پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای در دانشگاه ها را مسئله تشکیل سازمان ملی مهارت را مطرح می کند و معتقد است که همه این دانشجویان باید زیر نظر یک مرکز ساماندهی شوند.

  • کد خبر : 21449
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار