خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 19:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مطورزاده در گفت و گو با خانه ملت:

وزیر کشور باید در خصوص عدم صدور ویزای انفرادی به عراق توضیح دهد

**نماینده خرمشهر گفت: وزیر کشور باید در خصوص عدم اجازه خروج ایرانیان به صورت انفرادی و عدم صدور ویزای انفرادی برای سفر به عتبات و عالیات به کشور عراق به مجلس پاسخگو باشد.

"مصطفی مطورزاده" نماینده خرمشهر در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از مصطفی محمدنجار وزیر کشور که در دستور فردای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد، گفت: محور این سوال در خصوص عدم اجازه خروج ایرانیان و صدور ویزای انفرادی برای سفر به عتبات و عالیات و کشور عراق است.

وی افزود: شورای عالی زیارت سازمان حج و زیارت مصوبه ای گذرانده که سفر به عتبات و عالیات و کشور عراق تنها از طریق کاروان ها و تورهای زیارتی که سازمان راه اندازی می کند امکان پذیر است و هیچ فردی به صورت انفرادی حق سفر به عراق را ندارد که این محدودیت تنها در مرز شلمچه اعمال می شود.

نماینده خرمشهر با تاکید بر اینکه این اقدام سازمان حج و زیارت غیرقانونی است، گفت: بسیاری از مردم تنها برای زیارت به عراق سفر نمی کنند بلکه هدف آنها تجارت و یا دید و بازدید از اقوام است؛ بنابراین نمی توان فردی را که برای دیدن اقوام خود می خواهد به عراق سفر کند مجبور کرد که در قالب کاروان های زیارتی وارد عراق شوند.

مطورزاده تصریح کرد: در برخی از استان های شمال غربی کشور حتی افراد بدون داشتن ویزا می توانند به کشور همسایه مسافرت کنند و همچنین در برخی از مبادی ورودی ایران به کشور عراق افراد به صورت انفرادی می توانند وارد عراق شوند اما این محدودیت تنها در مرز شلمچه اعمال می شود.

وی گفت: به رغم پیگیری های متعددی که اینجانب از طریق وزار کشور و ادارات مرتبط به این امر در وزارتخانه، اما هنوز مشکل حل نشده و سیاست مذکور برخلاف قانون اعمال می گردد.

نماینده خرمشهر گفت: در حالی که رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان بر گسترش روابط مردم استان با عراق تاکید کرد، متاسفانه ویزای انفرادی برای سفر به عراق داده نمی شود.

مطورزاده گفت: نجار باید با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاسخ دهد که چرا ویزای انفرادی در دیگر مرزها برای ورود به عراق صادر می شود اما در مرز شلمچه این امکان پذیر نیست.

  • کد خبر : 22540
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار