خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/01 - 19:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محسنی بندپی:

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی نمایندگان را قانع کرد

**نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: صادق محصولی در جلسه امروز کمیسیون جهت پاسخ به سوالات نمایندگان حضور پیدا کرد.

انوشیروان محسنی‌بندپی نماینده نوشهر و چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه نماینده برازجان از وزیر سوال کرد، گفت: ایوب پاپری در خصوص ده کلینیک از محصولی سوال کرد و با توضیح‌های وزیر قانع شد.

وی با اشاره به اینکه حسین طلا مسئول جدید مرکز ملی دخانیات کشور در کمیسیون حضور داشت، تاکید کرد: حسین طلا به اتفاق دبیر کل NGO مبارزه با مصرف دخانیات در کمیسیون حضور پیدا کردند تا در خصوص چگونگی اجرای قانون مبارزه با دخانیات بحث و گفت‌وگو شود.

محسنی‌بندپی افزود: با توجه به اینکه حدود 60 میلیارد نخ سیگار در طول سال در کشور مصرف می‌شود و از این مقدار بیش از 25 میلیارد نخ تولید داخلی، 12 تا 15 میلیارد نخ تولید مشترک و باقی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، به دنبال کاهش مصرف سیگار هستیم.

نماینده چالوس با اشاره به اینکه در جلسه مشترک با مسئولان مبارزه با دخانیات روی هم رفته به دنبال تدابیری در جهت جلوگیری از ورود سیگار چاقاق بودیم، تاکید کرد: بحث بر سر ضررهای سیگار از لحاظ فنی، اقتصادی و بهداشتی بود و در نهایت به دنبال آن هستیم تا قاچاق سیگار صورت نگیرد همچنین به تولیدات داخلی خدشه وارد نشود.

وی ادامه داد: در جمع‌بندی کمیسیون به این نتیجه رسیدیم احکامی در جهت جلوگیری جدی از ورود قاچاق سیگار تهیه شود و با توجه به حضور ستاد کنترل مبارزه با دخانیات  اولویت این امر به این ستاد داده شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تدابیر اندیشیده شده است، تصریح کرد: بر این اساس وزیر بازرگانی موظف است سریال نامبرهایی بر روی سیگارهای وارداتی الصاق کند تا جلوی فروش سیگار قاچاق گرفته شود و در صورت تخلف پروانه کسب سیگار فروش جلب خواهد شد.

وی افزود: در نهایت گزارش شاهرخ رامین درخصوص آخرین نتایج بررسی‌های صورت گرفته درمورد اعتراض داوطلبین آزمون دستیاری پزشکی بررسی شد؛ در این گزاش مشکلی مبنی بر برگزاری آزمون مطرح نشد. با این حساب کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص آزمون دستیاری پزشکی تحقیق و تفحص نخواهد داشت.  

  • کد خبر : 19970
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار