خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 15:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

وزارت بهداشت مسئول مستقیم ورود محصولات سالم به کشور است

**نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لزوما هر برنجی از هند وارد می‌شود آلوده نیست.

"علیرضا مرندی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص واردات برنج از هند و پاکستان و امارات به کشور در روزهای اخیر با وجود گزارش اخیر مجلس در خصوص تایید این آلودگی گفت:من اطلاعی از واردات جدید برنج های آلوده ندارم.

وی ادامه داد: ممکن است برنج هایی که از یک کشور وارد می شود همه اش آلوده نباشد ونباید این تصور به وجود بیاید که هر مقدار محصولی که از یک کشور وارد می شود لزوما آلوده است.

مرندی ادامه داد: هر برنجی که وارد می شود باید جداگانه چک شود تا معلوم شود دارای  آلودگی می باشد یا سالم است.

وی گفت:گاهی آزمایشات نشان می دهد که آلودگی یک محصولی مانند برنج چندان بالا نیست و آن ها را با برنج هایی که اصلا آلوده نیست مخلوط می کنند و نتیجه آن موجب قابل تحمل شدن  میزان آلودگی ناچیز اولیه خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش اخیر مجلس در مورد تایید آلودگی برخی از برنج های وارداتی از کشورهایی مانند هند گفت:مجلس به طور قطع موضوع برنج های آلوده را بررسی کرده و خواهد کرد و اخیرا نیز در این زمینه به نتیجه رسیده و در واقع کوتاه نیامده است.

وی در خصوص راهکار قانونی قاطع تری در این باره گفت:اگر قانون نبود چنین بررسی هایی صورت نمی گرفت. قانون ده ها سال است که وجود دارد و در مبدا ورود محصولاتی از این قبیل چک می شوند .اگر مسئله ای پیش بیاید مجلس ورود پیدا می کند  اما ده ها سال است که وزارت بهداشت در حال انجام وظیفه خود در خصوص بررسی سلامت برنج ها هست و هر زمان هم مشکلی بوده حل شده است.

  • کد خبر : 21891
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار