خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/18 - 12:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری در گفتگو با خانه ملت:

وزارت آموزش و پرورش مخالف قانون بازنشستگی قبل از موعد است

**نماینده سقز و بانه با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در اجرای قانون بازنشستگی قبل از موعد گفت: این وزارتخانه مخالف قانون مذکور بوده و در این زمینه فرهنگیان را دور می زند.

"فخرالدین حیدری" نماینده سقز و بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که وزارت آموزش و پرورش بخشنامه جدیدی در خصوص قانون بازنشستگی قبل از موعد صادر کرد گفت: در رابطه با این بخشنامه 2 نکته جالب وجود دارد یکی اینکه مهر خیلی محرمانه بر این بخشنامه زده شد و وزارتخانه برای بازنشستگی قبل از موعد در استان کردستان لیستی را اعلام کرد که کسانی که نامشان در این لیست بود شرایط بازنشستگی قبل از موعد را دارند.

وی افزود: این اقدام وزارت آموزش و پرورش در حالی صورت می گیرد که مطابق قانون مصوب مجلس تنها شرطی که برای این قانون گذاشته شده موافقت دستگاه اجرایی با قانون بازنشستگی قبل از موعد بوده نه شرط دیگر.

نماینده سقز و بانه افزود: جالب تر از همه این است که وقتی قانونی به تصویب می رسد به معنای آن است که بار مالی ناشی از آن قانون هم در بودجه سالانه مصوب می شود ولی در بخشنامه صادره از وزارت آموزش و پرورش اشاره شده که در صورت موافقت دستگاه یا اداره شهرستان یا سازمان استان با بازنشستگی قبل از موعد، باید اعتبار پاداش بازنشستگی را خود آن اداره تامین کند.

حیدری گفت: این دو موضوع نشان می دهد که وزارت آموزش و پرورش با اجرای این قانون مخالف است و به نظر من به جای این که وزیر آموزش و پرورش با این شیوه فرهنگیان را دور بزند علنا اعلام می کرد که آموزش و پرورش با اجرای قانون مذکور مخالف است تا باعث ایجاد بی انگیزگی بیشتر در بین فرهنگیان نمی شد.

  • کد خبر : 21485
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار