خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 20:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی به خانه ملت خبر داد

واگذاری 15 درصد مدیریت مدارس به بخش خصوصی

**عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مطابق لایحه برنامه پنجم توسعه، هرسال 3 درصد و در مجموع 15 درصد مدیریت مدارس کشور در قالب هیات امنایی به بخش خصوصی واگذار می شود.

"سیدنجیب حسینی" در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در جلسه صبح و بعدازظهر کمیسیون بیشتر درخصوص موادی از لایحه برنامه پنجم توسعه که مربوط به آموزش تحقیقات و همچنین وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی می شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سرانه دانشجویی نسبت هیات علمی دانشگاه آزاد، دولتی و پیام نور و موضوعاتی مربوط به دانشگاه ها و دانشجویان در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: براساس یکی از این مصوبات دولت مکلف شد هرساله 3 درصد و در طول برنامه پنجم توسعه 15 درصد مدیریت مدارس در قالب هیات امنایی به بخش خصوصی واگذار شود که این بدان معنا است که فقط مدیریت این مدارس واگذار می شود و از هیچ دانش آموزی در این زمینه پولی دریافت نخواهد شد.

حسینی گفت: هر دانش آموز سالانه 800 هزار تومان هزینه دارد که مدیریت این هزینه به هیات امنای بخش خصوصی واگذار می شود.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبه دیگر دولت مکلف شد در بخش توزیع اعتبارات برای پروژه های جدید در استان هایی که از شاخص های توسعه پایین تر هستند برای پروژه های جدید اقدام شود اما در استان های برخوردار و استان هایی که نسبت به شاخص های موردنظر بالاتر هستند شروع پروژه جدید در این استان ها با پیشنهادات معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و تصویب هیات وزیران خواهد بود.

به گفته حسینی شروع پروژه جدید استان های برخوردار از محل واگذاری امکانات دولتی خواهد بود.

  • کد خبر : 20650
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار