خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/08 - 13:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با موافقت کمیسیون تلفیق

نشان ملی امام خمینی و رهبر انقلاب ایجاد می‌شود

**کمیسیون تلفیق با ایجاد نشان ملی حضرت امام و مقام معظم رهبری برای هدیه پدیدآورندگان آثار برتر علمی فرهنگی هنری و ادبی و چهره ها و شخصیت های انقلاب و عدالت‌خواه در سراسر جهان، موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمد مهدی مفتح" ظهر امروز سه شنبه 8 تیر ماه، در جمع خبرنگاران پارلمانی حضور یافت و مصوبات جلسه بعدازظهر روز گذشته و صبح امروز کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه را تشریح کرد.

نماینده مردم رزن گفت: کمیسیون توانست در جلسات دیروز بعدازظهر و امروز صبح تا ماده 21 لایحه برنامه پنجم توسعه را بررسی و تصویب کند.

مفتح خاطرنشان کرد: با تصویب ماده 5 لایحه برنامه پنجم توسعه، در راستای توسعه فضاهای مذهبی و بهره گیری از اماکن مذهبی و همچنین در جهت گسترش مساجد و نمازخانه ها به عنوان اصلی ترین پایگاه های عبادی و تربیتی و سیاسی و اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی موظف شد در طرح های جامع تفصیلی شهرها و همچنین بناید مسکن در طرح های هادی روستایی، اراضی مناسبی را برای احداث مساجد و همنیطور خانه های عالم پیش بینی کند.

مفتح گفت: همچنین مالکین اماکن تجاری، اداری و خدماتی که مساحت بیش از 1000 متر مربع دارند، باید نمازخانه مناسبی را در ساختمان خود پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت راه و ترابری هم موظف به احداث نمازخانه های مناسبی در راه های فرعی، اصلی و بزرگراهها و آزادراهها شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه پنجم اظهار داشت: سازمان جنگل ها و مراتع و همچنین شهرداری ها هم موظف شدند در پارک های ملی و بوستان هایی که بیش از هزار متر مربع مساحت دارد، نمازخانه ای را به شکل مناسب پیش بینی کنند.

وی افزود: همچنین دیگر دستگاه های اجرایی، مداری، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پادگان ها و مجموعه های ورزشی اعم از دولتی و غیردولتی در صورتی که مساحت بیش از هزار متر مربع داشته باشند باید حتماً نمازخانه یا مسجدی در آنها پیش بینی شده باشد.

مفتح با اشاره به ماده 6 لایحه برنامه پنجم توسعه گفت: در راستای زنده و نمایان داشتن اندیشه های دینی سیاسی و سیره عملی حضرت امام و مقام معظم رهبری و همچنین برای برجسته کردن اندیشه های حضرت امام و مقام معظم رهبری در تدوین الگوی توسعه اسلامی ایرانی دولت مکلف شد از پژوهش ها و مطالعات بنیادین و کاربردی در این راستا حمایت کند. همچنین پیشنهاد دولت در لایحه برنامه مبنی بر اینکه نشان ملی حضرت امام و مقام معظم رهبری ایجاد شود و این نشانه به پدیدآورندگان آثار برتر علمی فرهنگی هنری و ادبی و چهره ها و شخصیت های انقلاب و عدالتخواه در سراسر جهان هدیه شود، به تصویب کمیسیون رسید و مقرر شد نشان ملی حضرت امام و رهبری تهیه شود.

  • کد خبر : 20488
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار