خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/10 - 11:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده کنگاور و صحنه:

نتیجه سیاست‌های اشتغال‌زایی چندان ملموس نیست

**نماینده کنگاور و صحنه، با انتقاد از روند کند اشتغال زایی در کشور و با بیان اینکه هنوز نتیجه سیاست‌های وزارت تعاون را در این زمینه ندیده‌ایم، تاکید کرد: اگر مشکل بیکاری حل شود 90 درصد مراجعان ما هم در حوزه های انتخابیه کاهش می‌یابد.

"سید جواد زمانی" با بیان اینکه بیشتر مراجعه کنندگان حوزه انتخابیه او از بیکاری گله دارند، در این باره به خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به اهمیت اشتغال زایی در کشور، بی شک باید هر سه قوا همکاری منسجمی با هم داشته باشند؛ چون آسیب های اجتماعی این مشکل  تمام بخش های اجرایی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اقداماتی که در این حوزه انجام می شود، چندان خروجی مناسبی نداشته است و این در حالی است که بسیاری از اداره های دولتی نیازمند نیروی کار هستند؛ اما از آنجایی که نیروی کار آموزش کافی و صحیح ندیده است، نمی تواند در این بخش ها بکار گرفته شود.

به گفته زمانی برای ایجاد اشتغال باید اراده مستحکمی در کشور موانع سرمایه گذاری را برطرف کند و برای نمونه وزراتخانه هایی چون آموزش و پرورش و آموزش عالی در آموزش نیروی کار تاثیر گذارند؛ چرا که متاسفانه امروز شاهدیم جمع زیادی از تحصیلکردگان ما در رشته ای نامرتبط با درسی که خوانده اند، مشغول کارند.

نماینده کنگاور و صحنه با بیان اینکه لایحه بنگاه های زودبازده مانند یک مسکن عمل کرد و نتوانست این مشکل کاملا حل کند، گفت: متاسفانه در این برنامه عده ای ثبت نام کردند و چون نمی دانستند با آن پول چه کار باید بکنند، حتی ورشکست و بدهکار هم شدند؛ در حالی که این سرمایه ها را بخش تعاونی می تواند به طور هدفمند به کسانی که واقعا استحقاق این پول را دارند، بدهد و واسطه ای برای افزایش تولید در کشور باشد.

  • کد خبر : 20677
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار