خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/26 - 20:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یوسف نژاد از جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق خبر داد:

ممنوع شدن اخذ مالیات از صادرات کالاهای غیرنفتی

**عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات در طول برنامه پنجم توسعه ممنوع است.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه پنجم توسعه گفت: در این جلسه مصوب شد که صادرات کالا و خدمات از اخذ هرگونه مجوز به استثناء استانداردهای اجباری و گواهی های مرسوم در تجارت بین الملل، معاف است. همچنین برقراری موانع غیرتعرفه ای و غیرفنی برای واردات کالا در طول برنامه پنجم توسعه ممنوع شد.

وی با بیان اینکه دولت مکلف شد تا پایان سال سوم برنامه پنجم توسعه، حداقل 30 درصد از مبادی ورودی و خروجی گمرکی کم فعالیت خود را کاهش دهد، گفت: همچنین دولت مکلف شد لایحه ساماندهی واحدهای غیردولتی بخش کالا تا پایان سال دوم برنامه پنجم توسعه را تهیه و به مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه پنجم توسعه افزود: همچنین ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه توسط دولت با ساز و کارهای مناسب یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بود که دولت موظف به انجام آن شد.

یوسف نژاد گفت: کمیسیون تلفیق امروز 10 ماده از لایحه برنامه پنجم توسعه را مصوب کرد و جلسه بعدی کمیسیون بعدازظهر فردا تشکیل می شود.

  • کد خبر : 22231
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار