خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/22 - 18:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی:

ماده 19 طرح نظارت بر رفتار و عملکرد قضات تصویب شد

**نماینده مردم مردم ملایر اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی طرح نظارت بر رفتار و عملکرد قضات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت یک ماده آن به تصویب رسید.

"امین حسین رحیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ماده 19 طرح نظارت بر رفتار قضات بررسی و تصویب شد، تاکید کرد: در این ماده راه‌های قانونی اعلام تخلفات قضات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعلام شکایت‌های نماینده قانون، دادسراها، شورای دیوان کل کشور و اعلام تخلف از هر طریقی از جمله جهات قانونی تعقیب تخلف عملکرد قضات است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی با اشاره به اینکه تخلف اعلام شده به دادگر دادسرا ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: تخلف مطرح شده در دادسرا توسط دادگر مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر صحت تخلف مشخص شود، مجازات‌های مربوطه صورت می‌گیرد و در صورت بی اساس بودن تخلف، پرونده بایگانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح نظارت بر رفتار و عملکرد قضات دارای 45 ماده است که تاکنون 19 ماده بررسی و به تصویب رسید است.

رحیمی با بیان اینکه تا پایان تعطیلات تابستانی مجلس تمامی ماده‌های این طرح بررسی و تصویب خواهد شد، افزود: کمیسیون با تمام نیرو ماده‌ها را بررسی می‌کند و سعی دارد هر چه زودتر طرح نظارت بر قضات تصویب و اجرایی شود.

  • کد خبر : 21730
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار