خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 12:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
استفاده از کودهای شیمیایی نیتراته در تهران ممنوع شود

قاضی زاده: رفع آلودگی آب تهران اقدام ضربتی می‌طلبد

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از راهکارهای کوتاه مدت کنترل آلودگی آب تهران به نیترات ملزم کردن کشاورزان در این استان به عدم استفاده از کود نیترات آمونیوم است.

"سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص آلودگی آب تهران به تیترات اظهار داشت: تا زمانی که وزارت نیرو تامین آّ شرب تهران را از چاه های عمیق در دستور خود قرار دهد نمی توان راهکاری برای مقابله با کنترل آلودگی آب تهران به صورت ریشه ای در نظر گرفت.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی در نشست معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور میزان نیترات آب تهران در برخی مناطق شهر را بالاتر از حد استاندارد دانسته و تاکید کرده بود: زنان باردار و کودکان شیرخوار توصیه می کنم از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند.

قاضی زاده هاشمی درخصوص راهکارهای مقابله با آلودگی آب تهران به نیترات گفت: متاسفانه یکی از مواردی که باعث تشدید آلودگی آب تهران به نیترات و سرب می شود استفاده از کودهای شیمیایی در زمین های کشاورزی تهران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید با نظارت دقیق مانع از استفاده برخی کودهای شیمیایی در کشاورزی استان تهران شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بالای تهران و عدم کفایت در تامین آب شرب از سدها و سرشاخه ها، وزارت نیرو (آبفا) راهکار استفاده از تامین آب شرب از چاه ها را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت اگر همچنان سیاستش استفاده از آب چاه ها برای تامین آب شرب مردم است باید راهکارهایی را درخصوص ممانعت از آلودگی آب این چاه ها به عمل آورد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بسیاری مواقع ما شاهدیم زباله در دشت هایی دفن می شود که در نزدیکی سفره های زیرزمینی هستند.

وی یادآور شد: موضوع رفع شدن آلودگی آب تهران به نیترات، سرب، آرسنیک و ... باید به صورت یک اقدام ضربتی در دستور کار قرار گیرد.

  • کد خبر : 22457
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار