خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/07 - 12:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدرضا حسین‌نژاد خبر داد:

طرح احیای بافت‌های فرسوده و تونل مشترک شهری به مجلس تقدیم می‌شود

**محمدرضا حسین‌نژاد نماینده مردم شیروان و عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس از ارائه طرح حمایت از احیای بافت‌های فرسوده به صحن علنی هفته آینده مجلس خبر داد.

به گزارش روزنامه خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد گفت: براساس این طرح ابتدا بافت‌های فرسوده در شهرستان‌ها شناسایی می‌شوند و پس از تشخیص براساس شبکه معابر جدید و تراکم‌های تعریف شده این امکان وجود دارد که جهت تسریع در اجرا به شرکت‌های ذی‌صلاح در راستای اصل 44 قانون اساسی واگذار شوند. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس همچنین خاطرنشان کرد: خرید املاک با 15 درصد افزایش نسبت به نظر هیأت‌ رسمی کارشناسی باید صورت گیرد و همچنین املاک تجمیع و سپس به طرح جدید ساخته شوند تا گامی در جهت مقاوم‌سازی و زیباسازی و احیای بافت‌های فرسوده صورت بگیرد.

حسین‌نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه این طرح در صحن علنی مجلس بتواند رأی بالایی را کسب کند از تقدیم طرح تونل مشترک شهری به صحن علنی مجلس نیز خبر داد. به گفته وی، براساس این طرح علاوه بر دولت به شهرداری‌ها نیز تکلیف می‌شود که در نقاط توسعه‌ای جدید با طراحی تونل محل عبور آب، برق، فاضلاب و تلفن از یک محل انجام شود تا از کنده‌کاری‌ها و مشکلاتی که در بافت‌های قدیمی با آن روبه‌رو هستیم جلوگیری شود.حسین‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: سرویس و نگهداری در داخل این تونل‌ها به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود و مشکلات تونل‌های جدا را نخواهد داشت.

  • کد خبر : 20399
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار