خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/07 - 09:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در آستانه دور سوم سفر فرهنگی دولت به لرستان مطرح شد؛

زیرساخت‌ها هنوز تکمیل نیستند

**مردم لرستان از رئیس‌جمهور انتظار دارند برای رفع بیکاری، اشتغالزایی، تولید، احیای صنعت، کشاورزی و دیگر موارد ضروری اقدامات مؤثری صورت گیرد.

محمدرضا ملکشاهی‌راد نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هفته نامه بامداد لرستان با ذکر این موضوع و اعلام خبر دور سوم سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان گفت: هنگام سفر رئیس‌جمهور در دفعات گذشته این طور بود که مجمع نمایندگان با اعضای هیأت اجرایی سفر جلسه می‌گذاشتند و مصوبات را با هم نهایی می‌کردند و نظر نمایندگان مجلس هم لحاظ می‌شد اما این بار نهاد ریاست جمهوری یا هیأت اجرایی که متولی سفرهاست تاکنون موضوعی به نمایندگان ابلاغ نکرده‌ و نمایندگان استان را هم دعوت نکرده‌اند.

وی افزود: طبق وعده‌های داده شده در دهه اول تیرماه آقای رئیس‌جمهور به استان لرستان خواهند آمد، البته ما از طریق استاندار متوجه این موضوع شده‌ایم.

نماینده مردم خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اهمیت سفر هیأت دولت به استان و رویکرد فرهنگی این دور از سفرها، گفت: هرچند سفر دور سوم فرهنگی است اما ما معتقدیم ابتدا باید در لرستان مصوبات سفرهای ادوار اول و دوم که بیشتر به زیرساخت‌ها می‌پرداخت، اجرایی شوند.

دوم اینکه عقب ماندگی‌های لرستان آنقدر زیاد است که هنوز زیرساخت‌های مسائل فرهنگی آماده نیست.

ملکشاهی در ادامه افزود: مشکلات ما در مواردی چون راه‌آهن، صنایع، عمران شهری، راه‌های روستایی و خدمات مانند اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، زیباسازی مراکز شهری و بحث کشاورزی مطرح است.

لرستان با نرخ بیکاری بالایی مواجه است و همواره در بررسی نرخ بیکاری، لرستان همیشه از صدرنشینان بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به موارد گفته شده اعتقاد داریم ریاست محترم جمهوری، لرستان را با نگاهی که به دیگر استان‌ها دارند، نبینند.

در استان‌های دیگر شاید زیرساخت‌ها آماده باشند و در نتیجه در دور سوم باید به مصوبه‌های فرهنگی پرداخت اما برای لرستان اگر 10 سفر هم صورت بگیرد، لازم است هر 10 سفر هم به زیرساخت‌های عمرانی، کشاورزی، صنعت، عمران و شهری پرداخته شود هرچند که موضوع فرهنگی همیشه باید در دستور کار قرار داشته باشد.

ملکشاهی در ادامه با ذکر این نکته که مردم دغدغه دارند گفت: تأکید ما بر این است که آقای رئیس‌جمهور با تصویب مصوبات زیرساختی مبنی بر اینکه حتماً اجرایی بشوند از دغدغه مردم بکاهد.

نماینده مردم خرم‌آباد درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز عقب‌ماندگی لرستان بیش از دیگر استان‌هاست و جا دارد که آقای رئیس‌جمهور که خودشان نسبت به مسائل لرستان هم آشنایی دارند و احساس می‌کنیم ایشان درک مناسبی از استان دارند، در توزیع اعتبارات و حمایت از مدیران کمک کنند.

البته موضوعات مختلف است، ضمن اینکه ایشان در نظر بگیرند مردم لرستان مردمی ولایتی و همیشه در صحنه هستند و در انتخابات نیز بیشترین آرا از آن دکتر احمدی‌نژاد بود، این نشان می‌دهد که مردم سیاست‌های ایشان را قبول دارند و در تحکیم این سیاست‌ها ایشان کاری کنند که مردم بیشتر بر باورشان معتقد شوند.

  • کد خبر : 20402
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار