خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/02 - 08:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم ازنا و دورود:

رضایت مردم در گرو همت و تلاش مضاعف مسئولان است

**فعالیت‌های راهسازی و سد‌سازی برای آبرسانی از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در شهرهای دورود و ازنا در استان لرستان هستند.

عزت‌الله دهقانی در گفت و گو با روزنامه بامداد با اشاره به عملیات راهسازی در مسیر ازنا به دورود که سال گذشته انجام شده می‌گوید: کارهای چشمگیری در ازنا و دورود صورت گرفته است. مسیر ازنا به دورود که تقریباً قتلگاه شده بود و در یکروز آمار 32 کشته نیز داشت سال گذشته تعریض شد و الان یک مسیر 4 باندی است. جاده ازنا به الیگودرز هم در دست اقدام است و نیروها در حال فعالیت هستند که امیدواریم به یاری خدا این مسیر هم امسال 4 باندی شود. در ارتباط با راه ازنا به شازند نیز مقدمات طی شده است. تبصره 12 و ماده 32 مصوبه آن هم گرفته شده است. جلسه‌ای نیز با وزیر راه و معاونان داشتیم که قرار شد در اجرای عملیات تسریع کنند. مسیر دورود تا دو راهی بروجرد هم که راه خطرناکی بود تعریض شده است و برای مسیر میانی آن نیز گاردریل نصب شده که مقدار کمی از آن باقیمانده است و با مکاتباتی که با اداره کل راه و ترابری استان انجام شده است امیدواریم در بقیه مسیر نیز گاردریل نصب شود. اما یکی از پروژه‌های مهم مربوط به راهسازی در شهرستان دورود جاده کمربندی این شهرستان است که دهقان به آن اشاره می‌کند.

او می‌گوید: به دلیل نبود جاده کمربندی و تردد خودروهای سبک و سنگین از شهر، چهره شهر نیز بسیار آشفته و زشت معلوم می‌شود. برای رفع این مشکل که نیازمند ساخت جاده کمربندی است امسال اعتباری معادل دو میلیارد و 250 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

نماینده دورود و ازنا در ادامه به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شهرستان اشاره کرده و می‌گوید: یکی از موارد مربوط به سد‌سازی در استان سد مروک است که سال گذشته با اعتباری حدود 18 میلیارد تومان پیگیری مشد. امسال نیز بودجه‌ای مشابه سال گذشته دارد که امیدواریم بتوانیم آن‌را به مرحله آبگیری برسانیم. مورد مشابه دیگر نیز مربوط به سد کمن‌نو است که امیدواریم عملیات اجرایی آن نیز امسال به حد مناسبی برسد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که سد مروک تا پارسال حدود 16 درصد پیشرفت داشته است که امسال این مقدار به حدود 70 درصد رسیده است. سد کمن‌نو نیز تا پارسال 4 در صد پیشرفت داشت که الان در حدود 20 درصد است. امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری آن‌را به نام همت مضاعف، تلاش مضاعف نامگذاری کردند همه تلاش کنند و کار را به جایی برسانند که مورد رضایت پروردگار، رسول خدا و رهبر انقلاب باشد و مردم شیرینی خدمات دولت خدمتگزار را بچشند. 

نماینده مردم دورود و ازنا به مسئله بهره‌برداری از آب کمن‌نو نیز اشاره کرده و می‌گوید: امسال به لطف خدا با بودجه 5 میلیارد تومانی این مسیر لوله‌گذاری شد و آب کمن‌نو به مخزن رسید اما با توجه به نداشتن تصفیه‌خانه نمی‌توان به طور کامل از آب استفاده کرد، چراکه مسئولان بهداشتی در رابطه با مصرف آب هشدار می‌دهند. باتوجه به این موارد پیمانکاری انتخاب شده است تا تصفیه‌خانه موقت را در یکی، دو ماه آینده تعبیه کند تا مردم بتوانند از آبی که تا مخزن رسیده است استفاده کنند. ما نیز از مسئولان اداره کل منابع آب استان لرستان خواهش می‌کنیم تا این کار را به اتمام برسانند. دهقان به طرح آبرسانی قلعه رستم نیز اشاره می‌کند که هزینه بالایی دارد و البته مسئولان وعده داده‌اند تا این پروژه را نیز به نتیجه برسانند.

اما بهسازی جاده پیرعبدالله نیز از فعالیت‌های راهسازی در این استان است که قرار شده با اعتبار 360 میلیون تومانی آسفالت شود. همچنین مسئولان اداره اوقاف استان نیز اعتبار 120 میلیون تومانی را برای بازسازی بقعه پیرعبدالله اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم ازنا و دورود در پایان می‌گوید: تذکری برای مسئولان اجرایی استان دارم و آن این است که بخش شرقی و غربی جاپلق که مرکز شهر جدیدالتأسیس مؤمن‌آباد نیز هست از نداشتن یک تقاطع که مشکل مردم را برطرف کند در رنج است. برای این موضوع نیز پیگیری‌های فراوانی از استانداری، اداره کل و راه‌آهن داشته ایم.

  • کد خبر : 20087
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار