خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/24 - 08:46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدتقی رهبر خبر داد:

راه‌اندازی مصلای اصفهان در صورت وصول بودجه 5 میلیاردی

**اعتبار مالی اصلی‌ترین مشکلی است که کمبود آن موجب تأخیر در اجرای پروژه‌ها شده است.

"محمدتقی رهبر" نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأیید این مطلب به هفته نامه جام اصفهان گفت: مشکلات حوزه انتخابیه از نظر اعتبارات همچنان پابرجاست و الان که چند ماه از سال می‌گذرد ما منتظر اقدامات مربوط از طرف تهران هستیم.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال کشاورزانی که محصول گندم خود را به دولت فروخته‌اند هنوز پولشان را نگرفته‌اند. آنها این محصول را با مشکلات زیاد به خصوص در کم‌آبی و با خون دل، به عمل آورده‌اند.

این نماینده مجلس درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع این مشکل اظهار داشت: با مسئول مربوطه در اصفهان صحبت کرده‌ام که گفتند باید از تهران حواله شود. با تهران هم چند روزی در تماس بودیم و سعی کردیم با معاون راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور صحبت کنیم که ممکن نشده است.

رهبر با گلایه از عدم رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان ذی‌ربط خاطرنشان کرد: به عنوان یک نماینده مردم با دفتر ایشان تماس گرفتم، پیام هم گذاشتیم اما موفق به ارتباط نشدیم. این طور نمی‌شود با مسائل مردم برخورد کرد. با آقای استاندار هم صحبت کردم تا ایشان این مطالبه کشاورزان از بابت خرید گندم آنها را پرداخت کنند چراکه اینها نیز مردمی نیازمندند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه و پس از مشکل کشاورزی به کمبود آب اشاره کرد و گفت: از نظر سطح آب، درحال حاضر با کمترین حجم در چند سال اخیر مواجه شده‌ایم، این هم که وضعیت زاینده رود است. ما برای کشت بعدی کشاورزان هنوز مشکل آب داریم. استمهال وام کشاورزان نیز همچنان باقی است. البته برای همه اینها ما پیگیری کرده‌ایم و استاندار هم با تهران در مکاتبه بوده است که نامه‌های آن هم موجود است.

وی درباره موضوع مصلای اصفهان هم که ساخت آن چند سالی به طول کشیده است با اعلام خبر تخصیص بودجه 5 میلیاردی گفت: برای مصلای اصفهان هم اقداماتی انجام شده و در صورت تحقق وعده‌هایی که داده‌اند مبنی بر تخصیص 5 میلیارد برای امسال و 5 میلیارد دیگر برای سال بعد که البته الان مبلغی از آن آماده شده است، تصمیم بر این است که حداقل فاز اول آن با توجه به اصراری که ما و استانداری داریم برای اقامه نماز آماده بشود.

رهبر ‌افزود: می‌توان گفت که یک سری حرکاتی انجام شده تا بلکه به امید خدا بخشی از وعده‌هایی که به مردم داده شده، محقق شود.

وی درباره حمل و نقل عمومی نیز به نداشتن اطلاعات خود اشاره کرد و گفت: حمل و نقل عمومی هم همچنان به وضعیت خود باقی است. از مسئولان مترو بپرسیدکه برای قرارداد واگن‌ها که تحویل آن دو تا سه سال طول می‌کشد چه اقدامی کرده‌اند. البته مسئولان هم تلاش خود را می‌کنند اما سرعت انجام کارها کند است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مسائل بهداشتی و درمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی نیز بحث بیمارستان امام حسین(ع) را داریم که همگی پیگیر بودیم برای راه‌اندازی آن و به صورت خیریه است. وزیر بهداشت و درمان هم به ما گفتند که قرارداد آن تنظیم شده و وجوهات آن نیز پرداخت می‌شود. توافق شده است که مبلغ یک میلیارد برای تجهیزات اولیه آن در نظر گرفته شود و منتظر نیروی انسانی آن هستیم که این هم با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محقق می‌شود و باید صحبت کنیم. امیدواریم این بیمارستان هم به زودی آماده شود. البته قول داده‌اند که اعتبار یک میلیاردی هم به زودی آماده شود اما نیاز اصلی ما مربوط به کادر درمانی است.

  • کد خبر : 21958
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار