خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 18:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دولت به زیرساخت های صنعتی سبزوار توجه کند

**نماینده مردم سبزوار با انتقاد از وضعیت بیکاری در این شهر تاکید کرد با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های لازم در سبزوار وضعیت به‌نسبت مطلوبی پیدا کرده، می‌بایست کشاورزی در این منطقه از حالت معیشتی خارج شده و به صورت اقتصادی در بیاید.

"محمدرضا محسنی ثانی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه جدی‌ترین مشکل حوزه انتخابیه او پیش از ازدواج و فراهم کردن خانه، بیکاری است، گفت: برای رفع این مشکل نیازمند همتی جدی در تمام نهادها و سازمان‌ها هستیم که در این میان شورای عالی اشتغال اقداماتی را به انجام رسانده است، وزارت کار هم داوطلبانه مسئولیت‌هایی را به عهده گرفته است و طبق ماده 4 اساسنامه وزارت تعاون نیز این وزارتخانه موظف به ایجاد شغل است.

نماینده مردم سبزوار درباره شهر خود افزود: متاسفانه سبزوار شهری صنعتی نیست، کشاورزی هم به دلیل خشکسالی‌ سال‌های اخیر رونق کمی دارد و به همین دلیل با با پدیده مهاجرت به حاشیه شهرها روبه‌رو هستیم.

به گفته محسنی‌ثانی برای رفع این مشکل مسئولان محلی به دنبال توازن صنعت در این منطقه هستند تا به گونه‌ای نباشد که در برخی شهرهای استان شاهد تراکم صنعتی باشیم و در نقاط دیگر شاهد ترک خانه و کاشانه و مهاجرت به حاشیه شهرهای صنعتی‌تر.

وی تاکید کرد: باید در حوزه کشاورزی نیز سیاست درستی بکار گرفت و کشاورزی از حالت معیشتی به اقتصادی تبدیل شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سبزوار با داشتن آب، برق، گاز و جاده‌کشی مناسب پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های خوبی تبدیل شدن به شهری صنعتی دارد و خط گاز 48 اینچی که از این منطقه می گذرد می‌تواند تا 10‌ سال آینده تامین برق را بیمه کند.

وی افزود: از نظر جاده و ترانزیت هم مشکلی نیست؛ چرا که سبزوار سر راه مشهد است و با راه‌آهن فاصله چندانی ندارد فرودگاه دارد و زمین به اندازه کافی وجود دارد و می‌توانیم برای سرمایه‌گذاران در این زمینه امتیازهایی نیز در نظر گرفت.

  • کد خبر : 20868
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار