خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/07 - 17:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ترابی:

دولت باید نسبت به وضعیت غبارآلود بودن 14 استان پاسخگو باشد

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گرد و غبار منتشره از عراق 14 استان کشور را در برگرفته؛ اما هیچ مسئول دولتی حاضر به پاسخگویی درخصوص این پدیده نیست.

نصرالله ترابی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص پدیده گرد و غبار منتشره از بیابان های عراق که بسیاری از استان های کشور را در برگرفته گفت: متاسفانه شکل ظاهری این پدیده خطرناک به صورت گرد و غبار است اما به طور حتم در آینده زیان های اقتصادی، کشاورزی، درمانی و بهداشتی عدیده ای را باید شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث گرد و غبارهای منتشره از بیابان های عراق به دلیل اینکه همچنان ناشناخته است و کسی آزمایش به روی انجام نداده، موضوعی بسیار خطرناک است به نحویکه می تواند اثرات وحشتناکی در کشور به همراه داشته باشد.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: امیدواریم امراض ریوی، چشمی، قلبی، پوستی در سال های آینده مردم پایتخت و دیگر استان های کشور را درگیر خود نکند.

وی یادآور شد: مشخص نیست چرا مسئولان نسبت به رفع شدن این پدیده اقدام مناسب و بهینه ای انجام نداده اند، اگر وزارت خارجه لازم است معاهداتی را به امضا برساند، چرا این کار را انجام نداده، اگر رئیس سازمان محیط زیست باید اقدام می کرد، چرا این عمل را انجام نداده است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر در حالی که صدا و سیما نسبت به مسائل پیش پا افتاده داخلی و مسائل منطقه ای حساسیت نشان می دهد گزارش های ویژه ای تهیه می کند، در برنامه های شبکه دوم سیما 22:30 و اخبار 20:30 گزارش های خبری و خبرهایی تهیه می شود اما درخصوص بحث گرد و غبارهای منتشره از بیابان های عراق هنوز اقدمی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم دولت باید نسبت به سهل انگاری و قصورهایش پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 20383
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار