خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 14:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده الیگودرز:

در زمینه راهسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است

**اقدامات انجام شده در زمینه راهسازی الیگودرز، گازرسانی به روستاها و سدسازی از جمله فعالیت‌هایی هستند که در حال پیگیری هستند.

حجت‌الله رحمانی نماینده الیگودرز در گفتگو با هفته نامه بامداد لرستان با اعلام این موضوع گفت: در زمینه راهسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است و البته مسئولان هم قول مساعد داده‌اند. در حال حاضر باند دوم جاده الیگودرز- داران در دستور کار است و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است. برای باند دوم الیگودرز- خمین نیز بند 32 برای آن اخذ شده است تا پس از کسب اعتبار مالی مورد نیاز عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی در ادامه درباره گازرسانی به روستاها افزود: گازرسانی به روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است. تعدادی از روستاها مانند دوزان، سنگ سپید، گندمینه، جوز و باقرآباد گازرسانی شده‌اند. در حال حاضر برای روستاهای گائیکان و اسماهور نیز پیمانکار مورد نظر انتخاب شده است.

روستاهای دیگری از جمله آنها که در محور شاپورآباد قرار دارند را نیز در برنامه داریم. اما سدسازی نیز از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که در شهرستان الیگودرز در حال انجام است.

رحمانی درباره این موضوع نیز گفت: شبکه آبیاری پایین دست سد هوزیان در دست انجام است. با وجود اعتبار خوبی که دولت سال گذشته برای این سد در نظر گرفت و حدود 12 میلیارد بود این عملیات پیشرفت خوبی داشته است و به امید خدا امسال این سد آبگیری خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره دیگر مسائل در دست انجام و پیگیری گفت: مرکز شهید زارع وابسته به جهاد کشاورزی مشکلاتی دارد. البته باید گفت که مدیریت مجموعه تلاش‌های بسیاری را برای رفع مشکلات انجام داده است که وضعیت مرکز نسبت به سال پیش خیلی بهتر شده است. مدیریت مجموعه نیز برای رفع مشکلات قول‌هایی داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازدیدی هم از روستاها و زمین‌های کشاورزی داشتیم. در دهستان سور متأسفانه آفت سن محصول کشاورزان را در معرض خطر جدی قرار داده است و پیگیری‌های فراوانی انجام شده است تا با استفاده از هواپیمای سم‌پاش آفت‌کشی شود.

برای توسعه رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها نیز ملاقاتی با وزیر علوم و فناوری داشتیم که موفق شدیم 3 رشته جدید از جمله مهندسی عمران را برای الیگودرز بگیریم. شایان ذکر است دانشگاه الیگودرز تا قبل از این 5 رشته داشته است.

  • کد خبر : 20636
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار