خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/27 - 18:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ناصری به خانه ملت خبر داد:

دبیرکل ستاد امر به معروف مسئول اجرائی ستاد است

**سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول قسمت اجرائی این ستاد شد.

"عبدالحسین ناصری" نماینده گرگان و آق قلا در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در این جلسه ادامه رسیدگی به طرح امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار داشت که بخشی از مواد آن بررسی و تصویب شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور بیش از 30 ماده دارد، گفت: در جلسات قبل مقرر شد تا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود که رئیس این ستاد نماینده ولی وفقیه خواهد بود اما براساس مصوبه امروز، مسئولیت اجرایی ستاد به عهده دبیرکل ستاد است.

وی افزود: دبیرکل این ستاد از میان اعضا ستاد و یا فردی خارج از ستاد با پیشنهاد رئیس و رای اعضای ستاد انتخاب می شود که مسئولیت و اهداف ستاد را پیگیری می کند.

سخنگوی کمیسیون شوارها و امور داخلی تصریح کرد: تعیین مظاهر و مصادیق و اولویت های امر به معروف و نهی از منکر متناسب با شرایط اجتماعی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای ذیربط در اجرا، تبلیغ و اطلاع رسانی، ایجاد زمینه ها و ساز و کارهای لازم جهت حمایت همه جانبه از عامران به معروف و ناهیان از منکر از جمله مسئولیت این ستاد است.

ناصری گفت: همچنین در راستای اجرای اصل هشت قانون اساسی، ایجاد راهکارهای قانونی و شرایط و حدود انجام وظیفه متقابل مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم و ارائه گزارش سالیانه به مقام معظم رهبری از دیگر این مسئولیت است.

وی افزود: رسیدگی به این طرح در کمیسیون ادامه دارد.

براساس مصوبه جلسات قبل کمیسیون، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است براساس اصل هشتم قانون اساسی به احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و به سازماندهی و نظارت بر امر به معروف و نهی از منکر سازمان های دولتی و مردمی بپردازد.

اعضای این ستاد مرکب از یک نماینده از سوی مقام معظم رهبری، رئیس سازمان صدا و سیما، یک نماینده از مرکز رسیدگی به امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، یک نماینده از حوزه علمیه، سه نماینده از مجلس شورای اسلامی از سوی کمیسیون های فرهنگی، شورا و امور داخلی و کمیسیون امور قضائی، وزرای کشور، آموزش و پرورش، ارشاد و علوم خواهد بود.

  • کد خبر : 22379
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار