خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

خطر برخی بیماری‌های واگیردار کشور را تهدید می‌کند

**نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مسئولان بهداشت و درمان نسبت به خطر بیماری‌های واگیردار در کشور شد.

"عبدالعزیز جمشیدزهی" در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع برخی بیماری ها همانند وبا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با برخی بیماری های واگیری را به عمل آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد خطر بیماری های واگیردار برخی از مناطق و استان های کشور را تهدید می کند.

وی یادآور شد: براساس سیاست های ابلاغی به خصوص در اصل 5 برنامه پنجساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دولت باید توجه ویژه ای به بخش بهداشت و درمان معطوف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزات بهداشت لازمست آن دسته از افرادی را که در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند از طریق برخی آموزش های پیشگیرانه آگاه کند.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما از امکانات لازم برای اطلاع رسانی برخوردار نیستیم بنابراین بهتر است با فرهنگ سازی با بیماری های واگیری مقابله کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بیماری های واگیری یادآور شد: پس از وبا به عنوان خطرناک ترین بیماری واگیردار در مناطق گرمسیر ، بیماری های سالک، دیسانتری آمیبی، مسمومیت و تهوع و.... به عنوان تهدیدکننده های سلامتی در جامعه محسوب می شوند.

  • کد خبر : 22748
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار