خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 10:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده سپیدان:

جریان سازی هدفمند کردن یارانه ها را به بیراهه می برد

**موضوع حذف یارانه ها و آسیب پذیری قشر کم درآمد این روزها بیش از همه مردم را در شهرها، استانها و روستاها دچار نگرانی کرده است .

"عنایت الله هاشمی" عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم سپیدان استان فارس در این رابطه به خانه ملت  گفت : باید تاکید کنم که حذف یارانه اصطلاح اشتباهی از برنامه ای است که دولت در پیش دارد و می خواهد آن را عملیاتی کند . قرار نیست یارانه ها حذف شود بلکه یارانه ها ظرف مدت 5 سال آن هم هر سال 20 در صد از برخی خدمات حذف خواهد شد که این اقدام به طور کلی فشاری به مردم نخواهد آورد .

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که دولت در صدد است تا یارانه ها به اکثریت مردم پرداخت شود . اگر دولت بتواند این مسئله را تبیین کند و جا بیاندازد و البته مخالفین هم تبلیغات منفی در این رابطه انجام ندهند مشکلی پیش نخواهد آورد .

نماینده سپیدان خاطر نشان کرد: چرا که عده ای هستند که جو سازی می کنند و جریان را طوری جلوه می دهند که مردم را نگران کنند . این جریان سازی ها اثراتش بیش از هر افزایش قیمتی برای مردم خواهد بود . حذف یارانه ها ‌آن هم به تدریج قطعا بستگی به عرضه و تقاضای مردم دارد و با این نگرش امیدواریم که تقاضا زیاد وعرضه کم نشود .

هاشمی افزود : مطمئنا با این حرفها و جریان سازی ها بازار کنترل خود را از دست می دهد و برنامه ریزی های اقتصادی در عرضه و تقاضا هم شکل دیگری به خود خواهد گرفت . دولت قصد دارد یارانه ها را هدفمند کند و نه حذف و در این خصوص در مجلس بحث ها و بررسی های زیادی صورت گرفته است . قرار است تا یارانه ها از برخی از اقلام و خدمات حذف شود نه از همه و این همان هدفمند کردن است که باید بدان توجه بیشتری کرد .

هاشمی خاطر نشان کرد: ماهم معتقد هستیم که ممکن است فشار زیادی به مردم بیاید اما نه اینکه این فشار  برنامه ریزی شده باشد بلکه یقینا جو سازی ها این برنامه را به بیراهه می برد . باید در نظر داشت که بحث هدفمند کردن یارانه ها تنها تصمیم و برنامه دولت نیست و مجلس هم در آن نقش به سزایی داشت .

  • کد خبر : 20569
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار