خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 08:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نقوی‌‌‌حسینی خبر داد:

توقف عملیات ساخت قطار شهری تهران - ری - ورامین

**نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرای طرح قطار شهری تهران - ری - ورامین انتقاد کرد.

"سیدحسین نقوی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با ارائه گزارشی از میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت در حوزه انتخابیه اش، گفت: ریاست جمهور تاکنون دو بار به شهرستان ورامین سفرداشته اند که در این دو دوره، مصوبات پروژه های کوچک و متوسط در حدود 90 درصد اجرایی شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند اجرای مصوبات کلان سفرهای استانی دولت به شهرستان ورامین نیز یادآورشد: در دور اول سفر استانی دولت دو سه طرح بزرگ برای حوزه انتخابیه ام به تصویب رسید که از آن طرح ها ساخت کارخانه آب شیرین کن قرچک حدود یکسال است که به مرحله بهره برداری رسیده است.

نقوی حسینی از تعریض جاده تهران - ورامین هم به عنوان یکی از طرح های بزرگ مصوباب سفرهای استانی حوزه انتخابیه اش یاد کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح نیز تا یکی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مصوبه دیگر سفر دور اول استانی دولت به حوزه انتخابیه اش را قطار شهری تهران، ری ، ورامین اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه روند اجرای این پروژه مطلوب نیست و به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه قراربود عملیات ساخت این طرح قطار شهری تا پایان سال 89 پایان یابد، خاطرنشان کرد: تا کنون این پروژه تنها 60 درصد پیشرفت داشته است.

نماینده ورامین با اشاره به نحوه تامین اعتبار این قطار شهری، تصریح کرد: اعتبارات این پروژه باید از محل تبصره 13 تامین می شد که چون برای این تبصره در بودجه سال 89 اعتباری در نظر گرفته نشده تقریبا یکی دو ماه است که روند اجرای طرح متوقف شده است.

نقوی حسینی دراین راستا ازنامه نگاری های خود به محمود احمدی نژاد خبرداد و گفت: درنامه ای که به رئیس جمهور نوشتم به ایشان درباره توقف اجرای این طرح قطار شهری اعلام خطر کردم.

نماینده ورامین با اشاره به مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت به حوزه انتخابیه اش هم خاطرنشان کرد: در این دور از سفرها نیز پروژه های کوچک به مرحله اجرا در آمده است.

نقوی حسینی با اعلام اینکه طرح های بزرگ همچون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ورامین هم هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، یادآورشد: تاکنون اقدام موثری علی رغم پیگیری های زیاد برای عملیاتی شدن این مصوبه دولت صورت نگرفته است.

وی افزود: این بی توجهی به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ورامین در حالی صورت گرفته است که اجرای این طرح تاثیربسیاری در افزایش اشتغال و ایجاد شهرک های صنعتی در منطقه دارد.

نماینده ورامین طرح احداث بیمارستان قرچک را از جمله طرح های دیگر حوزه انتخابیه اش اعلام کرد که با گذشت 12 ماه از تصویب آن در سفر استانی دولت هنوز زمین آن هم مشخص نشده است.

نقوی حسینی طرح اتصال شهرستان ورامین به جوادآباد و جاده قم - گرمسار را ازدیگر مصوبات سفرهای استانی دولت اعلام کرد که تاکنون تنها مطالعات اجرای این طرح ها انجام شده و عملیات اجرایی آنها آغاز نشده است.

وی درعین حال با ابراز رضایت از روند احداث بزرگراه تهران - مشهد، خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این بزرگراه از شهر پیشوا آغاز شده و با سرعت خوبی هم پیش می رود.

  • کد خبر : 20734
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار