خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 11:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالیان هشدار داد:

تعلل در پارس‌جنوبی، یعنی خالی‌شدن مخازن توسط قطر

**نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی گفت: بهره‌برداری از فازهای پارس‌جنوبی باید تسریع پیدا کند و این نگرانی وجود دارد که این فازها زمانی به بهره‌برداری برسند که قطر مخازن را خالی کرده باشد.

"عسگر جلالیان" در گفتگو با هفته نامه خلیج فارس استان بوشهر افزود: طی مکاتباتی که با وزیر انجام داده‌ایم توجه نظام، رهبر و مسئولان را به این فازها جلب کرده‌ایم و دولت قول داده است تا 35 ماه آینده تمام فازها را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند.جلالیان افزود: من به عنوان نماینده استان و عضو کمیسیون انرژی هر سه ماه یک بار گزارش کار پیشرفت پروژه‌ها را خواهم گرفت تا از روند محقق شدن این فازها باخبر باشم.

50درصد نیروهای پارس‌جنوبی بومی خواهند بود

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان استان بوشهر با مدیران و پیمانکاران شرکت نفت و گاز پارس، به عنوان بزرگترین شرکت نفتی در استان گفت: برای ارتقای ظرفیت اشتغال منطقه درخواست کرده‌ایم تا این شرکت یک نفر را به عنوان نماینده جذب و اشتغال معرفی کند تا نمایندگان برای اشتغال نیروهای بومی با وی در ارتباط باشند.

وی تصریح کرد: در خصوص فازهای باقی‌مانده پارس‌جنوبی، جهت به کارگیری نیروهای بومی جلساتی با مجموعه‌های وابسته به وزارت نفت داشته‌ایم و وعده گرفته‌ایم تا حداقل 50درصد از نیروی استخدامی این فازها بومی باشند.

این نماینده در راستای تشریح فعالیت‌های خود در حوزه انتخابی گفت: پیگیر احداث شهرک‌های مسکونی در دیر، کنگان و جم هستیم تا نیروهای انسانی شاغل در فازهای جنوبی بتوانند در این شهرک‌ها سکونت کنند.

پیگیری‌های حوزه انتخابی

جلالیان در راستای تشریح پیگیری‌های خود در حوزه انتخابی خود گفت: طبق مصوبه مجلس، وزیر نفت قول داده است تا ظرف یک ماه آینده عملیات کلنگ‌زنی پروژه وصل شهرستان جم به شبکه آب کوثر صورت بگیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا خط دوم آب کوثر به جم کشیده شود چون خط اول کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.

این نماینده همچنین به رایزنی‌های خود جهت خارج کردن روستای بیدخون از محدوده پارس‌جنوبی اشاره کرد و گفت: قرار شده است تا این روستا از منطقه مصوب توسعه پارس‌جنوبی خارج شود تا مشکلات مردم این روستا مرتفع گردد.

وی همچنین به رایزنی‌های خود با مدیرعامل نفت مرکزی خبر داد و گفت: قرار شده یک مسیر 5 کیلومتری بلوارکشی در شهر انارستان کشیده شود تا تلفات و تصادفات جاده‌ای در این ناحیه کاهش پیدا کند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه‌ای با حضور شهردار و رئیس شورای شهر انارستان با مدیرعامل نفت مرکزی مطرح شد.

جلالیان از جلسه اخیر خود با معاون وزیر ارتباطات نیز خبر داد که پیرو آن وعده داده شده شبکه‌ای از تلفن‌همراه در بخش «ریز» شهرستان جم تأسیس شود تا جمعیت 15هزار نفری این روستا تحت‌پوشش تلفن‌همراه قرار بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد:‌ در خصوص شبانه‌روزی کردن دو درمانگاه در شهرستان جم با معاون درمان و آموزش پزشکی جلسه‌ای داشتیم که با حضور شهردار شهر مقرر شد این درمانگاه‌ها برای بهبود ارائه خدمات، شبانه‌روزی شوند.

وی همچنین از دریافت امتیاز تأسیس دانشگاه آزاد در جم خبر داد و گفت: این دستور به فرماندار ابلاغ شده است و کارهای اولیه صورت گرفته است و تا ترم آینده این شعبه از دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو جذب خواهد کرد.

تجدید میثاق مردم بوشهر با رهبر

جلالیان در خصوص ملاقات 5هزار نفری مردم بوشهر با مقام معظم رهبری گفت: این ملاقات مردمی اتفاقی بود که باید در تاریخ ایران ثبت شود و مدال افتخاری برای مردم بوشهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بوشهری‌ها با ابراز علاقه به مقام معظم رهبری بار دیگر تجدید میثاقی داشتند با ولایت و آنچه که در صداوسیما از جمعیت نشان داده شد، گوشه کوچکی از عظمتی بود که در این ملاقات رخ داد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس، با اشاره به صحبت‌های رهبری مبنی‌بر اینکه مردم در بسیاری از مسائل بهتر از خواص توانستند بصیرت نشان بدهند و دلیل آن تعلقات کم آنهاست، گفت: امیدوارم پیرو سخنان رهبری من به عنوان یکی از خواص این مردم و نماینده آنها در مجلس، بتوانم مسیر حق را به درستی تشخیص داده و در خط ولایت حرکت کنم.

  • کد خبر : 20776
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار