خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/14 - 20:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تصویب 10 ماده در جلسه بعدازظهر کمیسیون تلفیق

**در جلسه امروز عصر کمیسیون تلفیق بر روی مسایل ارزی و اقتصادی بحث و گفت‌وگو شد.

 جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه 10 ماده در جلسه عصر کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، تاکید کرد: در این بین تنها یک ماده از برنامه پنجم توسعه حذف شد؛ ماده 75 از مواد مرتبط به مسائل اقتصادی، رای مثبت نمایندگان را به خود جلب نکرد و از برنامه پنجم توسعه خارج شد.

وی ادامه داد: این ماده به دولت اجازه می‌داد تا بدهی خود را از صندوق ارزی دریافت کند.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: دولت در این ماده بدهی خود را با بودجه‌ای که شرکت‌های غیردولتی، تعاونی، عمومی و بخش خصوصی وام گرفته و تا  پایان 89 به صندوق ارزی باز پرداخت نکرده است معاوضه کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 15 میلیارد به این صندوق باید پرداخت شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه بدهی شرکت‌ها بیش از 15 میلیارد تومان است و باید سرمایه بخش خصوصی دوباره به همین بخش بازگردد نمایندگان ماده 75 را رد کردند.

وی ادامه داد: در کمیسیون تصویب شد بانک‌های خارجی در ایران شعبه بزنند همچنین بانک‌های ایرانی می توانند در کشورهای دیگر شعبه بزنند.

 عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: جهت بررسی ماده‌هایی در ارتباط با چگونگی انتخاب رییس بانک مرکزی و اعضای شورای پول و اعتبار کمیته‌ای تشکیل شد و مقرر شد تا فردا صبح نتایج بررسی خود را در کمیسیون اعلام کنند.

تکمیل بیمه ایثارگران

 عوض حیدرپور نماینده شهررضا در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه گفت: در بخشی از این جلسات موادی از لایحه برنامه در خصوص جانبازان و ایثارگران بررسی و در جهت بهبود وضعیت ایثارگران و جانبازان موادی به این لایحه اضافه شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف گردید که ضمن پوشش تکمیلی درمان جانبازان و ایثارگران هزینه های درمان آنها را به صورت 100درصد تقبل کند.

وی افزود: در ادامه جلسات کمیسیون تلفیق موادی در خصوص بانک ها بررسی شد که بر اساس تصویب کمیسیون تلفیق نظام ربوی باید از سیستم بانکی حذف و بر اصلاح ساز و کارها برای نظارت بیشتر در فعالیت های بانکی، اعطای تسهیلات و تکمیل سامانه های پولی و مالی کشور و همچنین بر اسلامی کردن بیشتر بانکها تاکید شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: همچنین در جلسات امروز کمیسیون تلفیق در راستای حفظ محیط زیست و تکلیف دولت در این زمینه موادی در لایحه برنامه پنجم به تصویب رساند.

  • کد خبر : 21133
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار