خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 20:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموش و تحقیقات:

تصمیم‌گیری در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان به فردا موکول شد

**کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه امروز گزارش معلمان استخدامی وزارت علوم‌تحقیقات و فنآوری را مورد بررسی قرار داد.

"اسفندیار اختیاری"عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه کامران دانشجو جهت ارائه گزارش وضعیت استخدام 40 هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی ارائه کرد، گفت: دانشجو خبر داد که از مجموع 60 هزار معلمانی که می بایست امسال استخدام شود، 36هزار نفر پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار نفر از آموزش‌یاران نهضت، 400 نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و 22 هزار و 600 نفر از معلمان حق‌التدریسی‌ استخدام شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه استخدام حق‌التدریسی در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، افزود: به طور مثال اگر قرار باشد در حوزه تربیت بدنی مربی استخدام شود، اول از معلمان حق‌التدریسی با سابقه 6 سال استفاده می‌شود و بعد از معلمان شاخص بندی شده دعوت به همکاری خواهد شد.

اختیاری به بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون اشاره کرد و گفت: کمیته مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان، که به ریاست نوراله حیدری دستنایی تشکیل شده است، گزارشی ارائه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و ابهام در نحوه کارکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، کمیته وقت دیگری جهت بررسی بیشتر از کمیسیون در خواست کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه برای پیشنهاد دادن وارد کردن صندوق ذخیره فرهنگیان در برنامه پنجم توسعه رای گیری شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه 700 هزار معلم عضو این صندوق هستند و مدت آن به پایان رسید، نمایندگان کمیسیون رای مثبت به تمدید صندوق و حضور آن در برنامه پنجم توسعه دادند.

وی افزود:به همین جهت مقرر شد حیدری فردا پس از صحن علنی با نمایندگان کمیسیون برای دریافت پیشنهادهای  رفع مشکلات جلسه داشته باشد.

اختیاری تاکید کرد: علت سرعت دهی کمیسیون برای سرانجام این صندوق به این جهت است که هفته آینده تعطیلات تابستانی مجلس آغاز می‌شود و باید پیش از تعطیلات طرح صندوق ذخیره فرهنگیان را به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در کمیسیون حضور داشتم بخش سوال از وزیر که در دستور کار کمیسیون قرار داشت انجام نشد.

لاله افتخاری مسئول کمیته از معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری دعوت کرد تا مشکلات دانشجویان خارج از کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

کارشناسان و رای‌زن‌های علمی و فرهنگی ایران در کشورهای دیگر در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشتند.

"ملاباشی" معاون دانشجویی وزارت علوم با بیان اینکه بیش از 60 هزار دانشجو ایرانی در خارج از کشور درحال تحصیل هستند، گفت: بیشتر مهاجرت دانشجویان به کشورهای خارجی در مقطع فوق لیسانس و دکترا است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر جدید که اندیشیده شده است، در سال‌های اخیر مهاجرت دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 200 هزار صندلی برای دانشجویان متقاضی این مقاطع در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

کریم، رای زن ایران در هند، با بیان اینکه هند بیشتر میزبان دانشجویان مقطع لیسانس است، ادامه داد: به دلیل اینکه دانشگاه‌های مناسب این کشور پراکنده است، برای رفع مشکلات دانشجویان بهتر است از پذیرش دانشجویان به خصوص در رشته پزشکی و دندانپزشکی، دانشگاه‌های خوب کشور هندرا به دانشجویان معرفی شود تا با مشکلات کمتری روبه رو باشند.

وی تاکید کرد: بودجه لازم جهت هدایت و ساماندهی به دانشجویان در عرصه مذهبی و فرهنگی در اختیار نداریم ،به همین دلیل دانشجویان پس از بازگشت به کشور با مشلات فرهنگی روبه رو می‌شوند.

باکویی رای زن ایران در روسیه با بیان اینکه تغییر در ارزشیابی دانشگاه‌های این کشور حرکت مناسبی بود و تاکید کرد: اگر این کار در خصوص رشته‌ها مورد نیاز کشور نیز صورت گیرد به دانشجویان جهت مناسبی در راستای رفع مشکلات کشور داده می‌شود.

در نهایت ملاباشی با اشاره به قانون مصوب مجلس در سال 64، تصریح کرد: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات رای مساعد بدهد تا قانون دانشجویان خارج از کشور مصوب سال 64 را اصلاح شود بیشتر مشکلات کنونی دانشجویان برطرف خواهد شد.

رای گیری در این باره به جلسه دیگر موکول شد. عباسپور جهت حضور در کمیسیون تلفیق، ریاست کمیسیون آموزش تحقیقات را به نایب اول خود محمد حسن دوگانی سپرد. همچنین این کمیسیون امروز از ساعت 14 آغاز تا ساعت 19.30  به طول انجامید.

  • کد خبر : 22725
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار