خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/13 - 13:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علی عباسپور:

تشکیل سازمان ملی مهارت خلاف قانون مصوب مجلس است

**رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: طبق قانون اساسی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های دولت نباید مقایر با قانون مصوب مجلس باشد.

"علی عباسپور" نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه پیشنهاد دولت در خصوص ایجاد سازمان ملی مهارت با قانون مصوب مجلس مغایرت دارد، تاکید کرد: با ارائه بخشنامه دولت به مجلس در صورتی که رییس مجلس تشخیص مغایرت آن را با قانون مصوب مجلس بدهد، بخشنامه مذکور لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قانون مصوب مجلس تصریح شده است که آموزشکده‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت کنند، ادامه داد: انتقال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی به وزارت کار یا سازمان ملی مهارت خلاف قانون است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به برخی موارد مغایر بخشنامه سازمان ملی مهارت با قانون مصوب مجلس، تاکید کرد: با توجه به اختصاص اعتباری مناسب به آموزش و پرورش، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی از مهرماه دانشجو خواهند گرفت؛ این درحالی است که در بخشنامه جدید دولت به این مراکز اجازه پذیرش دانشجو را نداده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که وزارت آموزش و پرورش ظرفیت پذیرش خود را اعلام کرده و دفترچه کنکور آموزشکده‌ها آماده است.

عباسپور با بیان اینکه اگر وزارتخانه‌های مربوط به قوانین مصوب مجلس را اجرایی نکنند، مجلس برخوردهای کرد، تصریح کرد: در صورت تخلف وزارت آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فنآوری از قانون مجلس، مجلس برخورد جدی خواهد کرد.

  • کد خبر : 20953
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار