خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/14 - 12:37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدعلی بزرگواری خواستار شد:

تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زای استان کهگیلویه و بویراحمد

**استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های بسیار خوبی به ویژه در بخش‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنعت و معدن به‌ویژه نفت و گاز برخردار است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب و بهینه جهت ایجاد طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زا استفاده کرد.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" با بیان این مطلب به نشریه امیدمردم، درباره وضعیت اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان ما به طور خاص و در کل کشور به طور عام فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، دامپروری و دیگر رشته‌های مرتبط و متخصص به جای اینکه به دنبال ایجاد شغل‌های مولد و مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود و ایجاد اشتغال و افزایش تولید باشند به فکر پیدا کردن یک شغل اداری حتی در پایین‌ترین رده یعنی سرایداری هستند.

وی با بیان اینکه مسلملاً برای تمامی افراد بیکار موجود در استان که جمعیت آن‌ها بسیار زیاد است شغل اداری پیدا نخواهد شد، گفت: تنها راه نجات پیدا کردن از این وضعیت، اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و تولیدی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع و اجرای طرح‌های تعاونی است که باید جوانان به سمت این فعالیت‌ها سوق داده شوند.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان اظهار داشت: در این استان منابع خدادادی سرشاری از قبیل خاک و نیروی انسانی وجود دارد که متأسفانه این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده و یا به صورت بهینه از آن استفاده نشده است.

بزرگواری تصریح کرد: سالانه میلیون‌ها متر مکعب از آب‌های جاری این استان به هدر می‌رود  و منابع خاک و زمین‌های مستعد این استان بلا استفاده مانده اما جوانان این مرز و بوم در بیکاری و فقر و نداری به سر می‌برند.

وی یادآور شد: این استان برای فعالیت کشاورزی و دامپروری جزو استان‌های مستعد کشور است اما کمترین سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها از ناحیه مردم صورت گرفته است.

این نماینده مجلس افزود: هم اکنون کارخانه پتروشیمی استان در مرحله کاربری است و فاز اول کارخانه سیمان هم امسال افتتاح خواهد شد که تمام اینها می‌تواند به اشتغال‌زایی کمک کند.

وی در ادامه پایین بودن فرهنگ کار و تلاش و بی‌توجهی کارآفرینان به ایجاد فرصت‌های شغلی، کمبود سرمایه‌گذار و عدم گرایش فارغ‌التحصیلان به اجرای طرح‌ها و بنگاه‌های کارآفرینی را از مهم‌ترین دلایل بیکاری در استان برشمرد.

بزرگواری گفت: مشکل رفع بیکاری جامعه تنها با مشارکت مردم، نیروهای کارآفرین و سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌های جامعه امکان‌پذیر است و دولت بیشتر زیرساخت‌ها و امکانات لازم را برای فعالیت نیروهای کار آفرین مهیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بستر و زمینه در استان برای فعالیت کار آفرینان و سرمایه‌گذاری  مجریان طرح‌های اشتغال‌زا فراهم است، افزود: باید با تشویق وترغیب نیروهای تحصیل‌کرده و دانشگاهی برای ایجاد کارآفرینی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا به معضل بیکاری استان پایان داد.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی در استان در حال رشد و توسعه است و نیروی انسانی ماهر، تحصیل‌کرده و متخصص در سطح استان به وفور وجود دارد که باید با ساماندهی و برنامه‌ریزی مطلوب، این افراد را به سمت فعالیت‌های کارآفرینی و مشاغل تولیدی هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک 39 درصد از جمعیت استان در بخش‌های مختلف فعال هستند، افزود: تلاش می‌شود تا این رقم به بیش از 50 درصد برسد.

نماینده مردم کهگیلویه اظهار داشت: در این استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی به ویژه در بخش‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنعت و معدن به‌ویژه نفت و گاز وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب و بهینه جهت ایجاد طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زا استفاده کرد.

  • کد خبر : 21072
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار