خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 07:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جمشیدزهی خبر داد:

بیمارستان 200 تختخوابی سراوان به دنبال زمین می‌گردد

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: زمین در نظر گرفته شده برای احداث بیمارستان سراوان ویژگی‌های لازم مانند دسترسی مردم و وجود زیرساخت‌های اولیه را ندارد.

"عبدالعزیز جمشیدزهی" نماینده سراوان با اعلام این خبر به هفته‌نامه مندیل گفت: زمین این بیمارستان با بودجه اولیه دومیلیارد و 400میلیون تومان مصوب دوره دوم سفرهای ریاست جمهوری در چند کیلومتری سراوان، خارج از شهر تعیین شده است.

به گفته جمشیدزهی، مساحت این زمین 70 هکتار است.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: کارشناسان معتقدند این زمین ویژگی‌های لازم مانند دسترسی مردم و وجود زیرساخت‌های اولیه را ندارد.

نماینده سراوان اظهار کرد: مردم برای طی کردن مسافت بین بیمارستان و شهر متحمل هزینه‌های بسیاربالایی خواهند شد که در کنار هزینه‌های درمان انگیزه آنها را برای مراجعه به بیمارستان کم می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: زمینی در شهر توسط کارشناسان وزارت بهداشت و درمان پیشنهاد شده که مساحتش کمتر است اما زیرساخت‌های لازم را دارد و دسترسی مردم شهر به آن آسان‌تر است. علاوه بر این در طرح جامع شهری سراوان، این مکان با کاربری درمانی شناخته شده است.

جمشیدزهی مشکل جدید را مخالفت برخی با جابه‌جایی زمین بیمارستان ذکر کرد. در بخشی از نامه مدیرکل دفتر مدیریت منابع فیزیکی و مجری طرح‌های عمرانی که زیرنظر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است، آمده است: به دلیل دوری از شهر و نبود امکانات و تأسیسات زیربنایی، محل، نامناسب تشخیص داده شد، خواهشمند است دستور فرمایید زمینی با مساحت حداقل 3 هکتار در داخل شهر و ترجیحاً در نزدیکی یکی از شریان‌های اصلی آن تهیه و اقدام گردد.

نماینده مردم سراوان معتقد است کاهش هزینه‌های جابه‌جایی بیمار در ترغیب مردم به درمان بسیار مؤثر است.

  • کد خبر : 21768
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار