خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 12:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسن ملک‌محمدی:

بیمارستان‌های دامغان و سمنان تجهیز می‌شوند

**تجهیز بیمارستان‌های دامغان و سمنان، مشکل آب سمنان و بزرگراه امام رضا(ع) مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در جلسه هفته گذشته نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور مطرح و تصمیم‌گیری شده‌اند.

"حسن ملک محمدی" نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به هفته نامه کویر سمنان گفت: همزمان با عید مبعث پس از دیدار با مقام معظم رهبری، دیداری هم با دکتر احمدی‌نژاد داشتیم و 3 موضوع مهم درباره استان سمنان مطرح شد. موضوع اول تجهیز بیمارستان‌ 160تختخوابی دامغان و بیمارستان 200 تختخوابی سمنان از مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری است که هرکدام 5 میلیارد تومان اعتبار لازم داشت و همچنین در سفرهای استانی دور اول و دوم نیز دولت از آن حمایت کرد. در حال حاضر هم کار ساختمانی هر دو بیمارستان به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: موضوع بعدی مربوط به مشکل آب شهرستان است که آقای احمدی‌نژاد گفتند دولت نیز مصمم است تا مشکل آب استان سمنان برطرف شود. حسب دستور ایشان نیز معاون اول رئیس‌جمهور با استاندار سمنان تماس تلفنی گرفتند و قرار جلسه با استاندار و معاونانشان گذاشته شد. سومین موضوع هم مربوط به بزرگراه در دست ساخت امام رضا (ع) بود که دکتر احمدی‌نژاد اعلام کردند این موضوع هم پیگیری می‌شود، البته رئیس دفتر ایشان اعلام کردند که به زودی عملیات احداث این بزرگراه اجرایی خواهدشد.

نماینده شهر سمنان در ادامه به دیگر موارد مطرح شده در این جلسه اشاره کرده و افزود: پس از این جلسه در دفتر رئیس‌جمهور با حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور دیدار داشتم و در رابطه با بازارچه صنایع دستی دامغان و موزه تاریخی شهرستان دامغان و همچنین موضوع ارتقای دفتر میراث فرهنگی دامغان به اداره صحبت کردیم. نتیجه این دیدار وعده ارتقای دفتر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دامغان به اداره بود که در هفته جاری اجرایی می‌شود.

ملک‌محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره بازارچه صنایع دستی هم وعده داد در صورت تمایل و آمادگی بخش خصوصی سازمان میراث فرهنگی هم آماده همکاری است. البته در رابطه با موزه تاریخی دامغان هم با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ 400میلیون تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفت تا ساختمان قدیمی شاه عباسی که در اختیار ژاندارمری و سپس نیروی انتظامی بوده، تخلیه شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی هم وعده داد بلافاصله پس از واگذاری این ساختمان به میراث استان، در مدت 6 ماه این موضوع پیگیری و موزه آماده شود.

نماینده مردم سمنان در ادامه به جلسه هفته گذشته با استاندار و دیگر مسئولان استانی نیز اشاره کرد و درباره تصمیمات گرفته شده گفت: جلسه مشترک استاندار، معاونان و نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر عزیزی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی و معاونان وی برگزار شد و مهم‌ترین موضوع مطرح شده تبادل نظر در رابطه با شیوه‌های تأمین بودجه آب استان سمنان بود که چند گزینه مورد توجه قرار گرفت. شاید در صورت نیاز از طریق فروش اوراق مشارکت بودجه لازم برای آب استان را تأمین و این کار مهم آغاز شود.

وی در ادامه به بازدید از تعدادی از پروژه‌های کشاورزی استان چون کشت و صنعت رزمندگان و مزرعه نمونه 150 هکتاری پسته نیز اشاره کرد.

  • کد خبر : 22450
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار