خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/26 - 20:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
زمانی:

بهزیستی باید افراد محتاج را به افراد کاری تبدیل کند

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بهزیستی باید زمینه‌ای به وجود بیاورد تا افراد زیر پوشش این سازمان از افرادی محتاج به افرادی کاری تبدیل شوند و حتی زمینه اشتغال برای دیگران را فراهم کنند.

"سید جواد زمانی"، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه بهزیستی باید افراد را از حالت منفعل خارج کند و به جای ماهی دادن، به آنها ماهیگیری بیاموزد، گفت: ما همان زمان هم به رئیس پیشین سازمان بهزیستی تاکید کردیم که باید زمینه اشتغال مددجویان این سازمان به گونه ای فراهم شود تا این افراد بتوانند کار کنند و از حالت محتاج بودن بیرون بیایند و حتی بتوانند زمینه اشتغال دیگران را فراهم کنند.

نماینده کنگاور با ابراز رضایت از عملکرد سازمان بهزیستی و دوره ریاست فقیه در این سازمان تصریح کرد: در این دو سالی که در مجلس و کمیسیون اجتماعی بوده ام، یکی از سازمان هایی که تعامل خوبی با ما داشته، بهزیستی است؛ برعکس سازمان تامین اجتماعی که اکنون به دنبال تحقیق و تفحص از آن هستیم.

به گفته زمانی البته نمی توان یک نظر کلی داد و گفت عملکرد این سازمان خوب بوده یا بد و می توان برای درک کیفیت ارائه این سازمان به اقشار آسیب پذیر جامعه مراجعه کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی یکی از ضعف های سال های اخیر این سازمان را اجرا نشدن قانونی مرتبط با این سازمان دانست و توضیح داد: قانونی داریم که اداره ها را ملزم می کند در میان نیروی کار خود از سه درصد از معلولان استفاده کند، در حالی که این قانون به درستی اجرا نشده است و ما اکنون تعداد قابل توجهی از معلولان ما بیکارند.

  • کد خبر : 22226
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار