خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 18:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

برای نجات آب تهران از آلودگی، به سد «ماملو» اعتبار اختصاص دهید

**نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص اعتبار بیشتر از سوی دولت برای تکمیل سد «ماملو» برای تأمین بخشی از آب تهران به ویژه در منطقه جنوب در شرایط فعلی لازم به نظر می رسد.

"محمدحسین مقیمی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره علت مطرح‌شدن بحث آلودگی آب‌ تهران و اینکه آیا این مسئله به دلیل تغییر در امر تصفیه این آب رخ داده، گفت: در وهله نخست باید یادآور شد که مشکل وجود نیترات بالا در یکی از مناطق آب و فاضلاب تهران وجود دارد که آن هم ناشی از بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی است.

وی افزود: بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی باعت می‌شود که فاضلاب شهری نیز وارد این آب و آلوده‌شدن آن شود.

نماینده مردم خمین در مجلس یادآور شد: البته وجود نیترات در آب طبیعی است، ولی میزان بالای آن برای کودکادن ایجاد مشکل می‌کند.

مقیمی نبود سیستم فاضلاب شهری در مناطق جنوب شهر را یکی از عوامل آلوده‌شدن آب تهران عنوان کرد و گفت: در صورت ساماندهی فاضلات شهری در این مناطق، به میزان زیادی می‌توان از آلوده شدن آب تهران در این مناطق جلوگیری کرد.

به گفته این عضو کمیسیون عمران، ساخت وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و ورود فاضلاب شهری به این رودخانه‌ها، باعث آلوده شدن آب تهران شده که ضروری است ضمن جلوگیری از ادامه این روند، نسبت به ایمن‌سازی ساخت‌و ساز‌های قبلی نیز اقدام شد.

مقیمی اضافه کرد: برای اینکه نسبت به سالم و بهداشتی بودن آب تهران، اطمینان حاصل شود، باید تا جایی که امکان دارد از منابع زیر زمینی استفاده نکرد و بیشتر آب سد‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

  • کد خبر : 22537
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار