خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم مشهد:

برای رفع بیکاری مجلس هم باید خلاءهای قانونی را رفع کند

**نماینده مردم مشهد با تاکید بر اینکه تمام قوا برای رفع مشکل بیکاری باید بسیج شوند گفت: نمی‌شود فقط توپ را به زمین دولت انداخت، بلکه مجلس و برای نمونه کمیسیون اجتماعی باید برخی از خلاء های قانونی در زمینه رابطه میان کارگر و کارفرما را رفع کنند.

عفت شریعتی با بیان اینکه حل 25 درصد از مسائل اشتغال کشور برعهده تعاونی هاست به خبرگزاری خانه ملت گفت: با این حال باید ببینم این وزارت تعاون تا چه حد موفق بوده و موانع تعاون را در کشور بشناسیم و یادمان باشد که برای رفع این مشکل تنها نباید بخش دولتی را مسئول بدانیم.

وی تاکید کرد: مجلس نیز می تواند برای رفع برخی از خلاء های قانونی در زمینه رفع اشتغال موثر عمل کند؛ برای نمونه قانون کارگر و کارفرما هنوز آن طور که باید و شاید رابطه بین این دو را روشن نکرده و با رفع این خلاء ها باید راه را برای رفع این مشکل هموار کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: یکی از بخش هایی که طبق اصل 44  قانون اساسی می تواند در این امر تاثیر گذار باشد، بخش خصوصی است و وزارتخانه هایی چون کار، تعاون، رفاه و دستگاه های دیگر باید به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای رفع این مشکل اقدام کنند.

شریعتی درباره عملکرد وزارت تعاون افزود: برای نمونه در شهر مشهد و خراسان رضوی هنوز نمی توان تحقق نتایج عملکرد وزارت تعاون را دید چرا که هنوز متقاضیان نمی دانند که اگر تعاونی تشکیل دهند، چه کسانی و چگونه به آنها اهمیت می دهند یا آنها را حمایت می کنند.

  • کد خبر : 20834
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار