خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مرندی:

ایجاد ستاد اضطراری برای کنترل ریزگردها زیرنظر دولت ضروری است

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: دولت باید مساله ریزگردهای عربی را به صورت موضوعی مهم و مستمر در دستور کار ستادی و اضطراری قرار دهد.

"علیرضا مرندی" درخصوص آثار ریزگردهای عربی بر سلامت و اقتصاد کشور به خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت نباید درخصوص مساله ریزگردهای عربی به صورت مقطعی اقدام کند بلکه باید این کار را به صورت برنامه مشخص کاری در دست اقدام قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مساله ریزگردهای عربی با توجه به این که موجب به خطر افتادن سلامت انسانها، ایجاد مشکتلات اقتصادی و تخریب زیست محیطی و جنگلها را در پی دارد دولت باید با حساسیت بیشتری موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مساله برخورد با ریزگردهای عربی نباید هنگامی که به تهران رسید مورد توجه قرار گیرد بلکه لازم است مشکلات بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی سایر استان ها همانند ایلام، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی و... هم مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید با کمک دسته ای از ارگانها در راس آن وزارت خارجه، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی در قالب ستادی اضطراری تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری و استمرار درخصوص حل مشکلات آلودگی شهرها موجب می شود تا مشکلات زیست محیطی بهداشتی، اقتصادی کنترل شوند.

مرندی تصریح کرد: افرادی که در معرض ریزگردهای عربی قرار می گیرند موجب می شود با مشکلات روحی، روانی، قلبی فراوانی مواجه  شوند و لازم است تمهیداتی درخصوص آنها از طرف دولت اندیشیده و به کار گرفته شود.

  • کد خبر : 20616
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار