خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمد حسن دوگانی:

اگر حوزه جوانان متولی نداشته باشد، دچار موازی‌کاری می‌شویم

**عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه نهادهای مرتبط با جوانان بایستی طبق برنامه‌ای مدون و مشخص کار خود را جلو ببرند، گفت: باید نهادهای سیاستگذاری و اجرایی در این امر کاملا از هم تفکیک شوند و قابل تشخیص باشند.

"محمد حسن دوگانی" در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس تاکید کرد: کارهای مربوط به جوانان ما باید متولی داشته باشد؛ یعنی کسانی باشند که جوانان را درک کنند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان ملی جوانان و بنیاد نخبگان هریک کارهای خوبی در این حوزه  انجام می‌دهند، اما خیلی مواقع در این زمینه شاهد موازی‌کاری هستیم و این موازی‌کاری‌ها باعث می‌شود تا آن‌طور که باید و شاید عملکرد این نهادها به چشم نیاید.

دوگانی با بیان اینکه کارهای مربوط به جوانان نیازمند بودجه کافی است، تصریح کرد: زمانی که بدون بودجه به جوانان وعده ساخت و انجام کاری را می‌دهیم و نمی‌توانیم آن را به اجرا برسانیم، فقط جوانان را سرخورده کرده‌ایم تا دیگر به ما اعتماد نکنند.

به گفته نماینده فسا، در این شهر از مدتی قبل وعده ساخت یک استادیوم ورزشی را داده‌اند و پس از سه‌سال تازه نرده‌های دور زمین را ساخته‌اند که این در میان جوانان شهر حس خوبی به‌وجود نمی‌آورد؛ چون یا نباید وعده دهیم و یا اگر وعده می‌دهیم سعی کنیم به آن عمل کنیم.

دوگانی تاکید کرد: بحث‌های مربوط به جوانان باید متولی خوبی داشته باشد که بتواند سیاستگذاری مدونی در این زمینه ارائه دهد و حتی گاهی می‌توان برای جلوگیری از تداخل و موازی‌کاری‌ها برخی از سازمان‌ها را با هم ادغام کنیم.

وی در این حال یکی از بزرگترین مشکلات جوانان امروز را «بیکاری» دانست و گفت: نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل معیشتی جوانان درباره اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی آنان سخنی به میان بیاوریم کسی که کار داشته باشد همین شغل می‌تواند برای او مثل سرگرمی عمل کند.

  • کد خبر : 22807
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار