خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/13 - 19:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محسنی بندپی به خانه ملت خبر داد:

انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اجرای برنامه پزشک خانواده

**نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان از انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر خبر داد.

"انوشیروان محسنی‌بندپی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه این برنامه یکی از لوایح برنامه چهارم توسعه است، تاکید کرد: استان‌های چهارمحال بختیاری، خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان، نمایندگان بیشتر به دنبال اجرای این برنامه با کیفیت بالا و در سطح 2 خدمات که مربوط به بحث درمان و بستری است، بودند.

نایب رییس کمیسیون با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده برای شهرهایی با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر است، تصریح کرد: پس از کسب تجربه در این سه استان پزشک خانواده شهری در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه گزارش فعالیت‌های شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون وابسته به سازمان انتقال خون نیز مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: پالایش پلاسما ایران جز کشورهای پیشرفته است و در حال حاظر در این پالایشگاه‌ها مشتقات مهم پلاسما از جمله فاکتور8 و 9 تهیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به تحریم اقتصادی امکان واردات تجهیزات پالایشگاه‌های خون و یا کپی‌برداری از آنها وجود ندارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و درمان به مسئولان شرکت مادرتخصصی پالایش و پژوهش خون قول داد تا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را جهت اختصاص بودجه‌ای ویژه متقاعد کند.

  • کد خبر : 21016
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار