خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 20:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدعلی بزرگواری:

امکانات کهگیلویه، جوابگوی مقابله با پدیده خشکسالی نیست

** با توجه به تعدد بخش‌ها‌، امکانات این شهرستان جوابگوی مقابله با پدیده خشکسالی نیست و باید دغدغه مردم با اتخاذ تدابیر فوری و راهگشا رفع شود.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" در گفتگو با هفته نامه امید مردم با بیان این مطلب اظهار داشت: خشکسالی پیاپی در چند سال اخیر سبب کمبود شدید آب در سفره‌های زیرزمینی شده است که اثرات نامطلوبی را بر چاه‌های آب شرب، کشاورزی شهرستان و چشمه‌ها داشته است.

وی افزود: بارندگی‌های پایان سال گذشته به علت سیل‌آسا بودن، کمکی به تقویت آب سفره‌های زیرزمینی نکرد و همین علت موجب بروز مشکلاتی به ویژه جهت تهیه آب شرب و آب کشاورزی و باغ‌ها شده است.

بزرگواری تصریح کرد: با توجه به تعدد بخش‌ها‌، امکانات شهرستان جوابگوی مقابله با پدیده خشکسالی نیست و باید دغدغه مردم با اتخاذ تدابیر فوری و راهگشا رفع شود.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد حوادث خواست‌، با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به یاری مردم شتافته تا در فصل تابستان دچار زیان نشوند.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس اضافه کرد: از آنجا که خشکسالی بر فضای سبز نیز تأثیرات نامطلوبی دارد، ‌این پدیده سبب از بین رفتن فضای سبز در این شهرستان شده است.

بزرگواری با ابراز نگرانی از قطعی‌های مکرر برق و ضعف ولتاژ در روزهای گذشته اظهار داشت: قطعی‌های مکرر برق و ضعف ولتاژ در روزهای گذشته بر تهیه آب شرب مردم نیز اثر گذاشته است و باید از طریق ستاد بحران این مشکل پیگیری شود.

وی گفت: تنها راه مقابله با پدیده خشکسالی تعامل و هم‌فکری دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی به مردم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با همکاری خود مردم اجرای برنامه‌های مختلف تسریع خواهد یافت، بیان داشت: همکاری مردم بر روند انجام فعالیت‌ها و همچنین نتیجه فعالیت‌ها اثرگذاری بیشتری دارد..

وی افزود: برای جلوگیری از خشک شدن باغ‌ها، جهاد کشاورزی موظف به آب‌رسانی باغ‌های شهرستان شده است تا بتوانیم باغ‌ها را زنده نگه داریم.

بزرگواری با بیان اینکه از ستاد بحران نیز تقاضای مبلغ 400 ‌میلیون اعتبار برای آب‌رسانی و اجاره تانکر سیار شده است، اظهار داشت: علاوه بر تانکرهای موجود سیار آب‌رسانی به روستائیان، 10 دستگاه تانکر را در جهت تهیه آب شرب در تمام بخش‌ها اجاره کردیم تا مشکلی در جهت آب‌رسانی به مردم در تابستان وجود نداشته باشد.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، آتش‌سوزی‌های پی‌در‌پی در جنگل‌ها، مراتع و مزارع را مشکل همه ساله شهرستان کهکیلویه در فصول مختلف سال عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا اقداماتی تدارک دیده شد و در جهت تهیه سه دستگاه آتش‌نشانی برای مهار و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی‌ها مذاکراتی با مدیران دستگاه‌‌های اجرایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کهکیلویه اطمینان داشته باشند با تعیین سیاست‌های مقابله با خشکسالی و تهیه برنامه‌های کارشناسی شده، تمام مشکلات مردم مورد توجه قرار گرفته و دغدغه‌های آنها رفع می‌شود.

بزرگواری با ابراز نگرانی از معیوب بودن ماشین‌آلات و ابزارهای اطفای حریق شهرداری‌های شهرستان افزود: مهار آتش در جنگل‌ها به نیروهای آموزش دیده و وسایل مخصوص نیازمند است که در این شهرستان وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای احداث پوشش جنگلی در برخی مناطق قریب به صدها میلیون تومان جنگل‌کاری می‌شود که باید حساسیت لازم برای حفظ آنها در بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

این نماینده مجلس گفت: لازم است علاوه بر تهیه تجهیزات پیشرفته اطفای حریق جنگل در شهرستان، به فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ این سرمایه ملی بپردازیم و فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عام تبدیل شود تا همه نسبت به حفاظت از منابع طبیعی احساس وظیفه کنند.

  • کد خبر : 20898
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار