خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/20 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جدگال:

امکانات نیست و گرنه مرز نشینان از آوارگی و قاچاق بیزارند

**نماینده مردم چابهار با اشاره به اینکه با ایجاد راه قانونی می شود میزان قاچاق کالا به کشور را کم کرد خواستار توجه به زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی در مناطق مرزی که عمدتا مناطق محروم نیز هستند شد و گفت: اگر راه های قانونی برای مرز نشینان فراهم شود از آوارگی و قاچاق دست برمی دارند.

"یعقوب جدگال" نماینده مردم چابهار و نیک شهر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت فقدان زیر ساخت های اساسی و نبود گمرک برای مبادله قانونی کالا را دلیل افزایش قاچاق کالا در مناطق مرزی اعلام کرد و گفت: اگر امکان واردات قانونی باشد مردم به اوارگی و قاچاق روی نمی آورند.

جدگال با انتقاد شدید از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا در طول هشت سال فعالیت خود به این موضوع که مرز نشینان خود نیز راضی به فعالیت در قاچاق کالا نیستند اشاره کرد و گفت: ما در کشور مناطق وسیع مرزی داریم، و برای جلوگیری از قاچاق باید امکانات مناطق مرزی را توسعه بدهیم و شغل ایجاد کنیم. ما راضی به ورود کالای قاچاق نیستیم اما باید دریچه هایی برای ورود قانونی کالا در مناطق مرزی در نظر گرفته شود تا مردم امکان فعالیت قانونی داشته باشند.

وی همچنین افزود: امیدوارم با یک نگاه درست به مناطق مرزی، مرز نشسینان از امتیاز واردات بهره مند شوند و از سرگردانی قاچاق کالا و روی آوردن به فروش مواد مخدر رها بشوند.

نماینده مردم چابهار با اشاره به نبود امکانات گمرکی در برخی از گمرک های مرزی احداث شده گفت: به عنوان مثال ما در منطقه رمدان گمرک داریم اما فاقد هرگونه امکاناتی از قبیل سوله و انبار است و حتی نماینده گمرک آنجا حضور ندارد در صورتیکه اگر نماینده گمرک و استانداری در آنجا حضور داشته باشند مبادله کالا به راحتی انجام می شود و دیگر مردم به قاچاق روی نمی آورند.

  • کد خبر : 21548
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار