خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/02 - 11:12
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نمایندگان تاکستان و بوئین زهرا تاکید کردند؛

اعتبارات استان ضعیف است

**امیر طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان و روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، به شورای برنامه‌ریزی استان قزوین رفتند و با مسئولان و کارشناسان این شورا، درباره مسائل مهم استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش نشریه ولایت استان قزوین، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در خانه ملت، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین اظهار داشت: در بحث بودجه در سال گذشته انتقادات زیادی به مجلس شورای اسلامی می‌شد مبنی بر این که بودجه‌ای که تصویب شده، جمع‌ کردن آن مشکل است، ولی در سال جاری ریاست محترم جمهوری از تصویب بودجه امسال اظهار رضایت کردند.

وی ادامه داد: در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها روی 40 هزار میلیارد و 20 هزار میلیارد بحث بود که با راهکاری که مجلس پیش‌بینی کرد و 12 ماه به شش ماه تقلیل یافت، نظر رئیس‌جمهور تأمین شد و امسال در بودجه مشکلات چندانی نداریم.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس عنوان داشت: اعتبارات ما در سطح استان ضعیف است، با مقامات عالی در این بخش مانند معاونت نظارت راهبری صحبت می‌شود، اینها به این موضوع واقف هستند که این شرایط برای قزوین مناسب نیست و قانع نیز می‌شوند، ولی وقتی بحث‌ها به بدنه کارشناسی می‌رود و با ملاک‌ها تطبیق می‌دهند، متأسفانه باز قزوین همان شرایط را در تخصیص دارد. البته باید تلاش‌های جدیدی را آغاز کنیم.

وی یادآور شد: مجمع نمایندگان با مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فعال است و همگرایی و همدلی در راستای تأمین منافع استانی وجود دارد که ان‌شاءالله با کمک استاندارمحترم تلاش کرده و با رایزنی‌هایی که با وزرا می‌شود قسمتی از مشکلات استان را جبران خواهیم کرد و به نقطه خوبی خواهیم رسید.

عباسپور تأکید کرد: بحث دیگر مبالغی است که در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و در نهایت پیمانکاران پروژه را اجرا می‌کنند، استانداری باید نظارت خود را بر دستگاه‌ها قوی‌تر کند و دستگاه‌ها نیز نسبت به پیمانکاران دقت نظر کافی و لازم داشته باشند.

وی افزود: البته تا به حال این نظارت وجود داشته ولی باید دقت نظر بیشتری شود تا پروژه‌ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسات استانی باید دستگاه‌ها پیشرفت پروژه کاری خود را گزارش دهند و وقتی لحظه به لحظه کنترل شوند و ببینند نظارت وجود دارد، دستگاه‌ها فعال می‌شوند.

وی عنوان داشت: با توجه به کمبود اعتباری که در دستگاه‌ها داریم، لازم است کیفیت در بحث اجرای پروژه‌ها بسیار مورد توجه باشد.

عباسپور با اشاره به موضوع راه روستایی توضیح داد: در بحث راه روستایی جلسه‌ای با وزیر راه داشتیم که در آن جلسه عنوان شد 7 میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص داده شود، ولی ما در این زمینه قانع نیستیم و خواهان 15 میلیارد تومان اعتباریم، که ان‌شاءالله توسط استاندار و مجمع نمایندگان این موضوع پیگیری می‌شود.

طاهرخانی: طرح بهسازی روستاها، مشکل بسیاری از اهالی استان

در ادامه نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان داشت: بحث هدفمندکردن یارانه‌ها در برخی استان‌های کشور در حال اجرایی شدن است و با توجه به اینکه در آینده نزدیک در قزوین به اجر درمی‌آید، می‌طلبد تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

امیر طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این طرح و این که اگر قرار است فشاری به مردم وارد شود برای کاهش این فشار باید برنامه‌ریزی صورت گیرد است، لازم است این امر مدنظر دستگاه‌ها باشد.

وی توضیح داد: بحث طرح آمایش در استان نیز نیاز به بازنگری دارد و کارشناسان در بخش‌های مختلف باید توجه کرده و آنچه نیاز و دغدغه مردم است و راهگشای مشکلات مردم در آینده است، مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح آمایش، موضوع دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا قزوین حداقل 120 هزار دانشجو دارد که باید مورد توجه باشند.

وی با اشاره به بحث مشکلات شهری گفت: مشکلات شهری باید مورد توجه باشد به ویژه در مرکز استان، قزوین که شهر تاریخی است و جمعیت زیادی دارد و این مشکلات در قزوین محسوس است.

طاهرخانی اعلام کرد: موضوع دیگر محدوده روستاهاست که محدوده اکثریت روستاها با توجه به طرحی که برای آنها تدوین شده، جوابگوی مشکلات مردم نیست و از مهم‌ترین مشکلاتی که برای حل آن مراجعه می‌شود، طرح بهسازی روستاها و تجدید نظر در محدوده روستاها است که ساخت و سازها در خارج از بافت صورت می‌گیرد، زیرا در داخل بافت، زمینی برای ساخت و ساز نیست، امروزه تقریباً روستایی وجود ندارد که این موضوع در آن مطرح نباشد. وی یادآور شد: البته راه قانونی این موضوع مشخص است و باید این روستاها گسترش یابد و اگرچه تبعات خودش را دارد، ولی با وسعت نظر قابلیت اجرا را دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تصریح کرد: همچنین در بعضی روستاها، فضاهایی هست که بلااستفاده رها شده، به ویژه فضاهای مربوط به مدارس روستایی که باید تعیین تکلیف شود و یا به دهیاری واگذار شود و یا ما پیشنهاد می‌کنیم به شورای ورزشی روستا واگذار شود که بتوانند کلوپ‌های ورزشی در آن فعالیت داشته باشند و این فضاها سرمایه کشور است.

  • کد خبر : 20101
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار