خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رضا رحیمی‌نسب بیان کرد:

استفاده از الگوی شهرالکترونیک، صرفه‌جویی در وقت و منابع مالی

**"رضا رحیمی‌نسب" نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی است طی یادداشتی در هفته نامه بامداد لرستان به تبیین دیدگاهش در ضرورت استفاده از الگوی شهر الکترونیک به منظور بهره‌گیری مناسب‌تر از منابع مالی و زمان پرداخته که در پی می‌آید:

شهر الکترونیک باید از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری باشد.

استفاده از الگوی شهر الکترونیک برای اصلاح الگوی مصرف سازمان‌ها و مردم می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشد و به کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و صرفه‌جویی در وقت و منابع مالی منجر شود.

نفوذ کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در اداره شهرها سبب پیدایش ساختارهای جدید در اداره شهرها شده است. مراجعه مستقیم به سازمان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات برای انجام امور و دریافت خدمات، سبب افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش قیمت خدمات، به وجود آمدن مشکلات اجتماعی، زیست‌محیطی و بروز بیماری‌های جسمی و روحی شده و برای حل این مشکلات راه‌های متعددی از سوی صاحبنظران پیشنهاد شده که بدون شک الگوی شهرهای الکترونیک می‌تواند یکی از راهکارهای مطلوب در این زمینه باشد، مشروط بر اینکه برای پیاده‌سازی آن برنامه‌ریزی یکپارچه و منسجمی انجام شود و بسترهای لازم برای اجرای آن در سطح جامعه فراهم شود.

آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج به عنوان زیرساخت‌های اصلی تحقق شهر الکترونیک محسوب می‌شوند. برای استقرار یک شهر الکترونیک در جامعه، لازم است شهروندان نیز توانمندی انجام کارها در فضای مجازی را کسب کنند. ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دسترسی همگان به اینترنت، امکان ارائه خدمات یکپارچه گسترده به صورت الکترونیکی و آموزش‌ مهارت‌های لازم به مردم برای استفاده از این زیرساخت‌ها نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

در این میان آگاهی مسئولان و مدیران کشور و توجه آنان به اقدامات لازم برای تحقق شهر الکترونیک، اهمیت ویژه‌ای دارد و آگاهی آنان نسبت به قابلیت‌ها و الزامات شهرهای الکترونیک، پیش نیاز هر اقدامی در حوزه شهر الکترونیک محسوب می‌شود. هر چند استخدام مدیرانی که توانایی گسترده‌ای در فناوری اطلاعات دارند یک اقدام اساسی و اصولی است، اما آموزش مدیران قدیمی نیز ضروری به نظر می‌رسد.

  • کد خبر : 22429
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار