خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/17 - 07:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علیرضا محجوب:

از سال 76 تاکنون کمتر از 2 میلیون نفر بیمه شده‌اند

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اعداد ارائه شده در مورد میزان اشتغال‌زایی چندان قابل اعتماد نیست، گفت: این افرادی که برایشان کار فراهم می‌شود، باید بیمه شوند، ولی این در حالی است که کمتر دو میلیون نفر از سال 76 تاکنون بیمه شده‌اند.

"علیرضا محجوب" درباره معضل بیکاری در کشور به خبرنگار خانه ملت گفت: متاسفانه به نظر می رسد ما داریم با ارائه ارقامی که با واقعیت فاصله دارد، در موضوع بیکاری خلط مبحث می کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه های مختلف به مسئولان اعدادی درباره میزان اشتغالزایی ارائه می دهند و مسئولان آن را برای مردم می خوانند؛ این اعداد چند بار تکرار می شود یک بار به اسم وزارت صنایع، یک بار به اسم وزارت جهاد کشاورزی یک بار به اسم وزارت تعاون و … وقتی این اعداد خودش را بزرگتر نشان دهد، ما فکر می کنیم مشکل حل شده است

دبیر خانه کارگر تصریح کرد: بر حسب آماری که ما از تامین اجتماعی داریم ارقام به ما نشان نمی دهد که تعداد بیمه شدگان در سال های اخیر تغییر کرده باشد.

به گفته محجوب، از سال 76 تاکنون چیزی کمتر از دو میلیون نفر به جمعیت بیمه شده ما اضافه شده است و این رقم ناچیزی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: ارقامی که دستگاه ها از میزان اشتغال زایی ارائه می دهند بالای سالی یک میلیون نفر است، ولی این یک میلیون نفر باید بیمه شوند و این در حالی است که چنین اتفاقی نمی افتد.

  • کد خبر : 21426
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار