خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 12:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدرضا صابری تاکید کرد:

اجرای مصوبات دولت راه رسیدن استان خراسان‌جنوبی به توسعه

**"محمدرضا صابری" نماینده مردم سربیشه و نهبندان طی یادداشتی در روزنامه خراسان‌جنوبی برضرورت برنامه‌ریزی و نظارب بر حسن اجرای برنامه‌ها به منظور نیل به اهداف توسعه تاکید کرده که متن آن چنین است:

تنها نیاز ما اجرای مصوبات دولت است که باید به سرانجام برسند. در بخش‌های مهمی چون، صنعت، احداث کارخانه، راه‌آهن و بسیاری از موارد دیگر که البته بودجه مشخص و سرمایه‌گذاری‌های لازم را نداریم و هنوز هم این مصوبات برخلاف پیگیری‌هایی که انجام دادیم اجرا نشده است و یکی از برنامه‌ها این بود که تخصیص اعتبارات در سفر سوم هیأت دولت 100درصد باشد، با توجه به اینکه این تخصیص باید افزایش پیدا می‌کرد، اما ما همچنان به دنبال اجرای این مصوبات هستیم چون خراسان‌جنوبی نیاز مبرمی به این مصوبات و اجرایی شدن آنها دارد.

در بحث مصوبات، گازرسانی به شهرستان سربیشه قرار بود شروع شود اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. همچنین در دور سوم سفر دولت به خراسان‌جنوبی قرار بود بانکها در زمینه سرمایه‌گذاری و مصوبات تسهیلاتی را ارائه کنند که متأسفانه آنها هم به وعده خود عمل نکردند.

 اما ما باز هم امیدواریم که این خلف وعده‌ها پایان بپذیرد. البته بیشتر مصوبات دولت، زیرساختی هستند و تا زمانی که این مصوبات اجرا نشوند کاری نمی‌توان کرد. در واقع سرمایه‌گذاری در استان نمی‌شود به‌خصوص در روستاها.

تا زمانی که امکانات در اینجا وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاری خصوصی هم صورت نمی‌گیرد. تنها شرکت ایران‌خودرو یا تشکیلات فولاد اقداماتی را انجام داده‌اند.

 اما مشکل اینجاست که سرمایه‌گذاری‌های دولت نیز در آن حد قابل قبول نیست ما هیچ زیرساختی برای سرمایه‌گذاری دولتی نداریم.

در همه‌جا مشوق و سرمایه‌گذاری خاصی برای مناطق محروم وجود دارد اما با اینکه ما جزو استان‌های محروم هستیم هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری خاصی در آنجا صورت نگرفته است. دولت هم می‌گوید با 49درصد حاضر به سرمایه‌گذاری است و 51درصد دیگر برعهده بخش خصوصی است اما باز هم در درجه اول دولت باید مشکل سرمایه‌گذاری را حل کند. در مجموع مصوبات دولت بیشتر در این زمینه‌هاست و خوب اجرایی نشدن مصوبات برابر است با این مشکلاتی که شما به آنها اشاره کردید.

 اما کمبود بودجه نیز مشکل دیگر ما در این زمینه است. احداث راه‌آهن بودجه‌ای بالغ بر 1600میلیارد تومان را می‌طلبد. البته از مرکز افغانستان تا مرکز استان قرار است راهی به نام گذر رسمی میله‌های مرزی 78 که از لحاظ تجاری نیز کمک بزرگی می‌تواند به استان بکند، احداث شود.

  • کد خبر : 22618
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار