خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/29 - 12:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
غلامرضا اسداللهی:

اجرای قانون در حوزه محیط زیست ضعیف است

**"غلامرضا اسداللهی" نماینده تربت جام و تایباد طی یادداشتی در روزنامه خراسان‌رضوی، بی‌توجهی به قانون در حوزه محیط زیست را مورد انتقاد قرار داده که متن آن در پی می‌آید:

تعیین جریمه سنگین برای شکارچیان پلنگ در منطقه تایباد که به تازگی با یک نفر نیرو صاحب سازمان محیط زیست شده است می‌تواند نقطه شروعی برای احیای مجدد ثروت‌های طبیعی فراموش شده باشد.

با وجود قوانین کاربردی در حوزه محیط زیست، گزارش‌های منعکس شده از شکار حیوانات توسط برخی از مردم مناطق مجاور و گروهی از افراد ناآگاه به قصد تفریح یا استفاده از گوشت و پوست جانوران کمیاب مانند آهو و پلنگ نشانگر اراده ضعیف مسئولان و عدم وجود مدیریت قوی در این عرصه است.

علی‌رغم برخورداری شهرستان‌های تربت جام و تایباد از آب‌های سطحی و زیر زمینی و ذخایر زیست‌محیطی فراوان متأسفانه هیچ گونه اقدام جدی به منظور حفظ و احیای مناطق بکر و دست نخورده طبیعی و گونه‌های جانوری نایاب انجام نگرفته است.

سازمان محیط زیست تربت جام نیز به تازگی با هدف حفاظت از طبیعت این بخش و با مشارکت شورای شهر وشهردار محترم موفق به تغییر مکان محل ذخیره زباله شده است. این طور به نظر می‌رسد که مدیریت حیات وحش و نواحی حفاظت شده چنین مناطقی علاوه بر آن که به ساز وکار دولتی خاصی نیاز دارد از نبود سیستم نظارتی و هماهنگی قوی و کارآمد در این عرصه رنج می‌برد.

  • کد خبر : 22620
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار