خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 16:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون قضایی خبر داد:

اجرای آزمایشی آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

**سخنگوی کمیسیون قضایی با اشاره به اینکه بررسی لایحه آیین دادرسی دیوان عدالت اداری درکمیسیون قضایی تقریبا تکمیل شده است، از اجرای آزمایشی این آیین نامه به مدت 3سال بعد از تصویب در صحن مجلس خبر داد.

امین حسین رحیمی سخنگوی کمیسیون قضایی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: ما در واقع کار بررسی آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را قبلا در کمیسیون قضایی تمام کرده بودیم و آماده بود که مطرح شود ولی با تصمیم مجلس مبنی بر اصل هشتاد و پنجی شدن این موضوع، کار راحت تر شده و تنها به رای دوسوم نمایندگان نیاز دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه این لایحه کار چندانی در کمیسیون ندارد، اظهار امیدواری کرد با طرح آیین نامه دادرسی در صحن مجلس و طبق اصل 85 قانون اساسی اجرای آزمایشی این آیین نامه به زودی به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

 وی در این باره همچنین گفت: برای اجرای آزمایشی مدت زمان سه سال در نظر گرفته شده تا ظرف این سه سال بتوانیم ایرادات احتمالی این آئین نامه را برطرف کنیم؛ اما امیدواریم که قبل از سه سال این طرح آزمایشی با رفع ایرادات احتمالی در صحن مجلس تبدیل به قانون شود.

رحیمی در مورد چگونگی تبدیل این طرح آزمایشی به قانون گفت: قوانین آزمایشی را می شود با ماده واحده ای به قانون تبدیل کرد.

سخنگوی کمیسیون قضائی در مورد الزامات وجود چنین آئین نامه ای گفت: دیوان عدالت اداری قانون و تشکیلات دارد، ولی نحوه رسیدگی به شکایات قانون ندارد و متاسفانه بعد از انقلاب تا به امروز فقط آئین نامه هایی در مورد این موضوع وجود داشته است که رئیس قوه قضائیه تصویب می کرده است.
وی همچنین گفت: با تصویب آئین نامه دادرسی بسیاری از مسائل شفاف خواهد شد و روند رسیدگی به شکایات نیز قانونمند خواهد شد.

  • کد خبر : 20621
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار