خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 08:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده خمینی‌شهر از پیگیری مجدد ساخت بیمارستان منظریه خبر داد

آغاز دوباره یک پروژه قدیمی بعد از 18 سال

**"سیدمحمدجواد ابطحی" گفت: مشکلات مربوط به کمبود مراکز درمانی در خمینی‌شهر اصفهان موردی است که مردم این شهر را بامشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هفته نامه جام اصفهان با اشاره به این مسئله می‌گوید: باتوجه به رشد جمعیت با مشکلات بسیاری از بابت کمبود نیروی متخصص و امکانات بهداشتی و بیمارستانی مواجه هستیم. البته در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما مسائل همچنان باقی است.

وی در ادامه می‌افزاید: بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی بسیار فرسوده و قدیمی است. بیمارستان ساعی نیز متعلق به جمعیت هلال احمر است که آنها هم حکم تخلیه بیمارستان را دریافت کرده‌اند. البته مذاکراتی با شورای تأمین داشتیم و توافق شد که فعلاً بحث تخلیه بیمارستان اجرایی نشود. غیر از این دو مورد خمینی‌شهر هیچ بیمارستان دیگری ندارد.

وی در ادامه به طرح‌های در دست احداث بیمارستانی در این شهر اشاره می‌کند. نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بیمارستانی به نام منظریه داریم که 18 سال پیش کلنگ احداث آن به زمین زده شده اما به دلیل عدم رسیدگی و ساخت در این سال‌ها و شرایط جوی مانند باران و آفتاب اسکلت آن فرسوده شده است.

باتوجه به این مورد در سفر دور اول هیأت دولت به این شهر عملیات تکمیل آن دوباره کلید خورد و حدود یک میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی اسکلت این بنا هزینه شد.

ابطحی به تغییرات صورت گرفته در ظرفیت این بیمارستان پس از ساخت اشاره کرده و می‌افزاید: تلاش زیادی انجام دادیم تا این بیمارستان پس از 96 تختخوابی به 160 تختخوابی ارتقا پیدا کرد. مقاوم‌سازی اسکلت این بیمارستان فروردین ماه به پایان رسید و پیمانکار جدید نیز کار خود را آغاز کرده و در حال تأسیس کارگاه است. البته صحبت‌هایی هم شده که 500 متر به بنای بیمارستان افزوده شود.

وی درباره زمان اتمام این پروژه می‌گوید: پیمانکار وعده داده است در صورت دریافت به موقع بودجه بیمارستان را تا 18 ماه بعد تحویل بدهد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به دیگر موارد در دست پیگیری نیز اشاره کرده و می‌گوید: بحث خیابان شهید صدوقی که پروژه آن مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است موجب بروز مشکلاتی شده بود. البته برای رفع این مشکل شهرداری پیشقدم شد که باتوجه به کمبود اعتبار باز هم مسائلی پیش آمد به طوری که مردم تجمع کردند و طوماری را به امضا رساندند. با پیگیری‌هایی که کردیم این مورد نیز برطرف شده و کار بازسازی آن منطقه نیز سرعت گرفته است. یکی دیگر از موارد انجام شده تشکیل جلسه برای تعیین تکلیف زمین ورزشی فرهنگی ایثارگران بوده است.

ابطحی در این باره می‌گوید: بعد از تشکیل جلسه با مسئولان شهری قرار شد قطعه زمینی که در ضلع شمالی آسایشگاه جانبازان قرار دارد برای این موضوع در نظر گرفته شود تا جانبازان و ایثارگران بتوانند از آن استفاده کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از حمل سلاح سرد در این شهر نیز به عنوان یکی از مشکلات قدیمی یاد می‌کند که متأسفانه تاکنون مسائل زیادی را به وجود آورده است و باید برای غیرقانونی کردن آن از سوی مسئولان اقدامات قاطعی انجام داد.

  • کد خبر : 20559
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار