خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/02 - 08:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

آتش خشکسالی به جان باغ‌های عنبرآباد

**خشکیدگی درختان و ورزش باد شدید موجب بروز آتش‌سوزی و نابودی هفت هکتار از باغهای مثمرثمر کشاورزانعنبرآبادی شد که به دلیل کمبود خودروهای آتش نشانی پس از گذشت 8 ساعت مهار شد.

علی اسلامی‌پناه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در گفتگو با نشریه نگارستان کرمان، می‌گوید: آتش‌سوزی درختان به دلیل خشکیدگی درختان از عوارض جدید خشکسالی در استان کرمان محسوب می‌شود که به گفته کارشناسان در صورت تداوم خشکسالی این آتش‌سوزی‌ها ادامه خواهد یافت.

وی درباره آتش‌سوزی عنبرآباد اظهار داشت: دلیل اصلی بروز این آتش‌سوزی خشکسالی‌های پیاپی و خشکیدگی برخی از درختان است که وزش باد شدید و سایش شاخه‌ها موجب آتش‌سوزی می‌شود.

وی افزود: بسیاری از باغ‌های خشکیده عنبرآباد به دلیل خشکیدگی مستعد آتش‌سوزی هستند و دیروز نیز به همین دلیل این آتش‌سوزی روی داد اما خوشبختانه این آتش‌سوزی گسترده در مسیر منازل مسکونی قرار نگرفت.

اسلامی‌پناه درباره وضعیت تجهیز آتش‌نشانی شهرستان عنبرآباد گفت: در این باره صحبت نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

وی افزود: متأسفانه پدیده خشکسالی مشکلات فراوانی را برای شهرستان عنبرآبادبه ویژه کشاورزان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در روستای ترج از توابع بخش اسماعیلیه روی داده است که منجر به نابودی هفت هکتار باغ شده است و خسارتی معادل سه میلیارد ریال به‌جا گذاشته است.

وی با تأکید براینکه عامل اصلی این آتش‌سوزی خشکیدگی درختان است گفت: بالا بودن دمای هوا و وزش باد، آتش‌سوزی را تشدید کرد و خاموش کردن آتش 8 ساعت طول کشید که یکی از دلایل آن نبودن خودروی آتش نشانی‌بود.

  • کد خبر : 20100
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار