خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/02 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پورمختار مطرح کرد:

موافقت مجلس با تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی/ کاهش تعداد زندانیان با طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری از سوی افراد غیرحقوقی پیشنهاد و امضا شده است تاکید کرد که اجرای این طرح به کاهش تعداد زندانیان منتهی می‌شود.

محمد علی پورمختار درگفت وگو با خبرنگا خبرگزاری خانه ملت، در مورد تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری گفت: این طرح از سوی تعدادی از افراد غیرحقوقی پیشنهاد شده و امضا شده است، ولی به لحاظ اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها به نحوی باشد که متهم مدت زمان طولانی معطل نشود و بعضا هم به صورت غیرعادی در بازداشت نماند و پرونده در دادسرا با اطاله دادرسی مواجه نشود، پیشنهاد خوبی است.



نماینده مردم کبودر آهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در پی اجرای این طرح حداکثر بعد از یک ماه که فرد به هر دلیلی در بازداشت ماند، باید قاضی قرارش را تغییر دهد و متهم آزاد بشود که بیش از این در زندان نماند، چرا که قطعا این امر هم باعث کاهش تعداد زندانیان و هم تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته استثنائی که در مورد این طرح وجود دارد به جرائم امنیتی برمی گردد که مدت دو ماه در نظر گرفته شده است و بعد از آن هم با اعتراضاتی که ممکن است صورت بگیرد متهمان می‌توانند تبدیل قرار داشته باشند.



عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید این طرح باعث تغییر رویه در آئین رسیدگی به ویژه در دادسراها می‌شود، به گونه‌ای که ضابطه‌مندتر شده و حقوق متهمین تقویت شود، همچنین به روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز سرعت ببخشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 255100
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار