خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/07 - 17:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سیاوشی :

کنسرت و تئاتر خیابانی را نباید از مردم دریغ کرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد سرمایه اجتماعی، گفت: پخش فیلم در پارک‌ها، کنسرت و تئاتر خیابانی یا حتی راهپیمایی‌های خانوادگی را نباید از مردم دریغ کرد.

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت در خصوص اجرای نمایش‌های میدانی و کنسرت‌های خیابانی گفت: یکی از بزرگترین ویژگی‌های یک هنر در عرصه مردمی، برپایی کنسرت خیابانی، تئاتر خیابانی و نمایش فیلم در پارک‌ها و اماکن عمومی برای مردم است؛ این امر نشان می‌دهد چقدر این هنر دموکراتیزه شده، ضمن آنکه به دنیا این پیام را می‌دهد که این کشور به لحاظ سیاسی و حکومتداری تا چه حد موفق بوده و به مردم هم پیام آرامش را منتقل می‌کند و اینکه مسئولان به فکر سلامت و نشاط و آرامش جامعه هستند.



در دل همه مشکلات اقتصادی، اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های خیابانی اتفاق خوبی را برای مردم رقم می‌زند



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در شرایط کنونی اقتصادی، ما متوجه مشکلات مردم هستیم ولی معتقدم در دل همه این مصائب و سختی‌ها، اجرای نمایش‌های میدانی و کنسرت‌های خیابانی یک اتفاق خوب را برای مردم رقم خواهد زد زیرا نشان می‌دهد مسئولان متوجه این نیازهای مردم هم هستند.



تئاتر و کنسرت خیابانی فرصتی برای هیجان عمومی در جامعه به وجود می‌آورد



با تئاتر و کنسرت خیابانی و حمایت دولت از آنها و فراهم کردن زمینه اجرای عمومی، فرصت خوبی برای هیجان عمومی در جامعه به وجود می‌آید



این عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: با تئاتر و کنسرت خیابانی و حمایت دولت از آنها و فراهم کردن زمینه اجرای عمومی، فرصت خوبی برای هیجان عمومی در جامعه به وجود می‌آید؛ در این شرایط دیگر مردم مجبور نیستند برای اینکه چند دقیقه‌ای بخندند ناچار به خرید بلیط 300 هزار تومانی برخی کمدی استندآپ‌ها باشند.



وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر کنسرت و تئاتر در اماکن عمومی شهری به صورت مستمر و مدیریت‌شده برگزار می‌شود، تصریح کرد: دورهمی‌های اجتماعی خیلی اتفاق خوبی است؛ سرمایه اجتماعی در ورزشگاه‌ها، در کنسرتی که همه با هم همدلی دارند، در برنامه کتابخوانی و دیگر عرصه‌های فرهنگی ایجاد می شود.



برنامه‌هایی صرفا برای پر کردن بیلان کاری مدیران



سیاوشی گفت: پخش فیلم در مانیتورهای بزرگ پارک‌ها در شب‌های تابستان در حالی که خانواده‌ها با رغبت به تماشای آن می‌نشینند، کنسرت و تئاتر خیابانی یا حتی راهپیمایی‌های خانوادگی را نباید به بهانه‌های امنیتی از مردم دریغ کرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: برنامه‌هایی در تابستان یا ماه رمضان در بوستان‌های سطح شهر برگزار می‌شود، اتفاق خوبی است اما بهره کافی از آن برده نمی‌شود؛ زیرا اطلاع‌رسانی نمی‌شود و گویی صرفا برای پر کردن بیلان کاری مدیران است./



پایان پیام

  • کد خبر : 265520
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار